Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Καλημέρα Αλέξανδρε. Είχα εφαρμόσει τη μέθοδο αυτή στο MS.406 που επίσης ήταν 1/72. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο δεν είχε διαφανή φώτα, αλλά έπρεπε στο τέλος να βάψω με clear χρώματα από πάνω. Αυτό ωστόσο δεν αποτελεί πρόβλημα για την τεχνική που θέλεις όταν τα φώτα είναι διαφανή και από μέσα έχουν χρωματιστή λάμπα. Στην περίπτωση αυτή μπορείς να κάνεις το εξής (που φαίνεται στις φωτο παρακάτω):
Προτού κολλήσεις το κομματάκι του διάφανου πλαστικού, κάνε μια μικρή τρυπούλα με αρίδα 0,2mm περίπου, εσωτερικά και βάψε εκεί με το αντίστοιχο χρώμα (πράσινο ή κόκκινο). Το υπόλοιπο κομμάτι βάψτο σε μεταλλικό χρώμα (aluminium, chrome, steel κτλ). Προσπάθησε μετά να κολλήσεις με CA όσο πιο ευθυγραμμισμένα γίνεται ώστε η “λάμπα” να είναι στη μέση του φτερού. Βάλε αρκετή κόλλα για να καλύψει τυχόν μικρά κενά μεταξύ του διαφανούς κομματιού και του φτερού.
Εγώ, όπως σού είπα τις προάλλες, μετά το κόλλημα άρχισα να τρίβω το κομμάτι με dremel και ντουκόχαρτο αρκετά χοντρό (~300 βαθμοί) αρχικά μέχρι να “έρθει” το σχήμα και στη συνέχεια ανέβαζα βαθμούς στο ντουκόχαρτογια να μην ξεφύγει. Στο τέλος, γυάλισα με τριχίλιαρο ντουκόχαρτο και πέρασα γυαλιστική αλοιφή της Tamiya:
Για το βάψιμο μάσκαρα με προσοχή με maskol γιατί η επιφάνεια είναι πολύ μικρή για να κολλήσει ταινία. Το ντουκόχαρτο, που σου γράφω παραπάνω, το προσάρμοσα σε κυκλικό σχήμα πάνω στην αρίδα με το σφουγγαράκι που έδινε το σετ του τρυπανιού χειρός. Αν θες φωτό να σού στείλω.
Την τεχνική με τη CA σε όλο το στέλεχος δεν την έχω δοκιμάσει, αλλά ίσως να είναι ΟΚ όσον αφορά μικρές κλίμακες. Ο Γιώργος παραπάνω νομίζω σε κάλυψε.
Καλή συνέχεια!
- This reply was modified 1 year, 7 months ago by Weatherman.
Συνέχεια παρουσίασης κάποιων σταδίων κατασκευής του μοτέλου:
Η εξάτμιση του άρματος κατασκευάστηκε από την αρχή με σκοπό να είναι πιο ρεαλιστική. Χρησιμοποίησα φύλλο χαλκού για τον κύλινδρο ψύξης, αλουμινόφυλλο για τα πιαστράκια και ράβους πλαστικού για τον σωλήνα:
Το πίσω μέρος επίσης βελτιώθηκε με την αφαίρεση των στοιχείων που έδινε η εταιρεία και προσθήκη νέων από φύλλο πλαστικού και χαλκού:
Η τελική εικόνα του μοντέλου, μετά από τις επιμέρους βελτιώσεις που φαίνονται στις φωτογραφίες:
Αρχική προετοιμασία ερπυστριών (ψέκασμα με γκρι αστάρι και wash με αποχρώσεις σκουριάς):
Το μοντέλο λοιπόν ήταν έτοιμο για βάψιμο. Η παραλλαγή αναπαριστά αιχμαλωτισθέων σοβιετικό άρμα από τους Φινλανδούς και φέρει τρία χρώματα. Ψέκασα τη βάση με λίγο πιο φωτεινό RLM68 (μπλε-γκρι χρώμα) και μάσκαρα με το Masking Putty της AK για τα υπόλοιπα χρώματα. Δυστυχώς, το υλικό αυτό δεν προτείνεται ιδιαίτερα για μικρά μοντέλα με πολλές γωνίες και δύσκολες περιοχές (πχ άρματα στην 1/72) καθώς έχει την τάση να εισχωρεί πολύ γρήγορα σε οποιαδήποτε γωνία με αποτέλεσμα και να χαλάει το αρχικό μοτίβο του μασκαρίσματος αλλά και να θέλει ιδιαίτερη προσπάθεια κατά την αφαίρεση. Έτσι, χρησιμοποιήσα το κλασικό και αξιόπιστο white tack και έκανα τη δουλειά μου. Δεύτερο χρώμα το πράσινο (κοντά στο dark green) και το καφέ (ένα λίγο πιο ζεστό RLM 79).
Για τις φθορές δούεψα κυρίως με λάδια, ακρυλικά (για το chipping), μολύβια και σκόνες. Η λάσπη έγινε με υλικά εργαστηρίου και φύσης.
Τελικό αποτέλεσμα:
Τέλος, έφτιαξα και βάση για να δέσει το γλυκό. Χρησιμοποίησα γαλάζιο φελιζόλ ( το οποίο δεν κατάφερα να κόψω σε κάθετες επιφάνειες με αποτέλεσμα να μου δημιουργηθεί θέμα κατά την προσθήκη του “τελάρου” γύρω γύρω από ξυλάκι γλωσσοπίεστρων), πηλό καλλιτεχνίας, διαφόρων ειδών σητεμένο χώμα, ατλακόλ, στατικό χορτάρι, μικρά χαλίκια και κάποια κομμένα κλαδάκια:
Η βάση βάφτηκε με μαύρο αστάρι και άρχισαν τα φωτίσματα σε γαιώδεις αποχρώσεις, με ακρυλικά χρώματα. Ύστερα λάδια και λίγες σκόνες καθώς και ψέκασμα με ανάλογη απόχρωση για τα χορτάρια. Τέλος πρόσθεσα ελάχιστο χιόνι (ΑΚ Snow – φοβερό υλικό) σε διάφορα σημεία με σκοπό να αναπαραστήσω το λίωσιμο. Συνέχισα με προσθήκη μικρότερων σημείων χιονιού και τέλος πέρασα gloss βερνίκι σε διάφορες περιοχές και κυρίως γύω από το χιόνι και σε μικρές λακούβες για να αποδώσω το βρεγμένο έδαφος:
Είναι το πρώτο άρμα που ολοκληρώνω στη μακρά ενασχόλησή μου με το χόμπυ και μπορώ να πω ότι το ευχαριστήθηκα κι ας μού πήρε καιρό. Σχόλια-παρατηρήσεις δικά σας.
Νίκο, όπως τα περισσότερα μοντέλα σου έτσι κι αυτό, δίνει ρέστα σε ό,τι αφορά το βάψιμο. Χειρίζεσαι πολύ καλά τον αερογράφο και γνωρίζεις απο χρωματολογία. Επειδη έχω δει τα μοντέλα σου από κοντά, θα σού πρότεινα να επιστήσεις την προσοχή σου στη φάση της κατασκευής, όπου θεωρώ ότι κάνεις παραλείψεις που αφενός αδικούν το τελικό αποτέλεσμα αλλά και αφετέρου δεν υπάρχει λόγος να τις κάνεις. Το λέω φιλικά και με ενδιαφέρον γιατί σε θεωρώ πολύ καλό μοντελιστή, αλλά νομίζω ότι πάνω στον ενθουσιασμό σου να φτάσεις στο βάψιμο, παραλείπεις με λίγη βιασύνη βασικά βήματα της κατασκευής. Μπράβο και πάλι πάντως, να κάνεις αυτό που ευχαριστεί εσένα κι άσε εμένα τον ψείρα να σού λεω!
Όντως Χάρη, έχει γίνει γκρι και στο πραγματικό από τον πολυκαιρισμό. Και πάλι μπράβο!
Λευτέρη, πρέπει το email που έδωσες στο φόρουμ να είναι ίδιο με αυτο που θα δώσεις στο Gravatar. Δοκίμασέ το κι έτσι.
Χάρη, πολύ όμορφη κατασκευή σε ένα ενδιαφέρον θέμα. Έχω την εντύπωση πως το φινίρισμα ήταν γυμνό αλουμίνιο, εδώ βλέπω σου βγήκε αρκετά μουντό, προς το ανοιχό γκρι. Διόρθωσέ με, μπορεί να κάνω λάθος.
Άντε καλή συνέχεια φίλε! Το έχω φτιάξει σε άλλα διακριτικά, κάπου στη Γαλλία. Ωραίο και διαχρονικό μοντελάκι. Αναμένουμε συνέχεια
Βασίλη στο κινητό φαίνεται ΟΚ.
-
AuthorPosts