Alexandros

Topics Engaged In

Viewing 13 topics - 1 through 13 (of 13 total)
    • Topic
    • Voices
    • Posts
    • Last Post
    • Messerschmitt Bf-109 G6 Italery 1/72 Με στόχο να παρουσιάσω τουλάχιστον ένα μοντέλο στην έκθεσή μας, τον Σεπτέμβριο του '22, επέλεξα να κάνω το συγκεκριμένο το οποίο υπάγεται και στην ειδική θεματική ενότητα. Ελπίζω να το προλάβω... Προσανατολίζομαι να το ταιριάξω σε κάποιον πεσόντα, αλλά είμαι ακόμη στο ψάξιμο. Δεν είναι άλλο από το παλιό καλούπι της Italeri σε κλίμακα 1/72. Αποφάσισα να κόψω πηδάλια και λοιπά για να έχει λίγο περισσότερο ενδιαφέρον. Δεν θα τοποθετηθεί κανένα βελτιωτικό. Στο πιλοτήριο τοποθετήθηκαν μερικές καλωδιώσεις αλλά τίποτε το ιδιαίτερο. Η εφαρμογή είναι προβληματική όσον αφορά την ένωση των πτερύγων με την άτρακτο. Χρησιμοποίησα λευκό Milliput και Mr Surfacer 1000. Η διαδικασία δεν έχει τελειώσει, ελπίζω να γίνει σύντομα.

      Started by: Alexandros in: Αεροπορικά Θέματα

    • 7
    • 16
    • 11 months, 1 week ago

      Alexandros

    • Αστάρι Το αστάρι που πρωτοχρησιμοποίησα για να περνάω τις φιγούρες και τα λοιπα μοντέλα μου ήταν της εταιρείας Hycote. Μου φαινόταν καλό μιας και δεν είχα πρότερη εμπειρία. Ωστόσο, καθώς τελείωνε το περιεχόμενο άρχιζε να "χτίζει" πάνω στις επιφάνειες κάνοντάς τες σαγρέ και έτσι να χρειάζονται αποκατάσταση. Απόσταση βολής ~20cm και όχι συνεχόμενη ροή, μετά από πολύ καλό κούνημα. Δεν ξέρω αν το κάνει μόνο το συγκεκριμένο ή αν είναι γενικό το φαινόμενο όταν τελειώνει η φιάλη. Τελευταία δούλεψα με άλλες δυο εταιρείες, Morris και Motip, γκρι και τα δυο, με το αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικό. Επίσης, είχα ασταρώσει το επετειακό Draken της Αυστριακής αεροπορίας με άσπρο semi gloss σπρέυ της Humbrol, το οποίο επίσης μου έδωσε εξαιρετικό αποτέλεσμα. Δεν έχω κάνει ποτέ δοκιμή με αραιωμένο ή μη Mr. Surfacer, για να σας πω υπέρ και κατά. Αυτά περί ασταριών από εμένα.

      Started by: Alexandros in: Μοντελιστικές τεχνικές

    • 2
    • 2
    • 1 year, 2 months ago

      George Roumbos

    • Φωτισμός Το θέμα του φωτισμού απασχολεί όλους τους μοντελιστές, στο να αποδώσουν ρεαλιστικά τα χρώματα στις κατασκευές τους. Για τον λόγο αυτό ο ιδανικός φωτισμός είναι το ηλιακό ή φυσικό φως. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορείς να το έχεις όλη την ημέρα και ούτε σε σταθερή γωνία. Μια λύση που με ικανοποιούσε έως τώρα ήταν οι λαμπτήρες πυρακτώσεως ηλιακού φωτός. Μετά από έρευνα ανακάλυψα οτι ενδείκνυται λαμπτήρας τύπου LED με τα εξής χαρακτηριστικά: Ισχύς: μεταξύ 10 και 15 Watt (εγώ βρήκα έναν στα 13 Watt) Θερμοκρασία χρώματος: 6000 - 6400 Kelvin Δείκτης χρωματικής απόδοσης (CRI): >85 με ιδανικό το >90. Τέτοιου τύπου λαμπτήρες τοποθετημένοι σε δυο φωτιστικά (πχ TERTIAL από τα ΙΚΕΑ με κόστος περί τα 10 ευρώ) εκατέρωθεν του μοντέλου σου δίνουν ένα πολύ καλό φωτισμό και πολύ ξεκούραστο για τα μάτια σου.  

      Started by: Alexandros in: Μοντελιστικές τεχνικές

    • 2
    • 2
    • 1 year, 2 months ago

      EMI ADMIN

    • Dornier Do-335 A-0 “Pfeil” Captured, ProModeler / Monogram 1/48 Dornier Do-335 A-0 “Pfeil” Captured Ιστορία Το Dornier Do-335 υπήρξε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα Γερμανικά αεροσκάφη του Β’ ΠΠ, το οποίο εμφανίστηκε πολύ αργά και δεν πρόλαβε να λάβει μέρος στις επιχειρήσεις του πολέμου. Το επονομαζόμενο και ως «Βέλος» ή «Μυρμιγκοφάγος» από τους πιλότους της Luftwaffe, είχε πληθώρα καινοτομιών, όπως οι δύο κινητήρες, ένας στο ρύγχος και ο δεύτερος στην ουρά με δυο αντιστρεφόμενες έλικες (pull/push) που του έδιναν πολύ υψηλή ταχύτητα, μεγάλες πτερυγικές επιφάνειες που το έκαναν αρκετά ευέλικτο και σταθερό σε κλειστές αερομαχίες, εκτινασσόμενο κάθισμα με απορριπτόμενα μέσω εκρηκτικών μπουλονιών πίσω κάθετο σταθερό και πίσω έλικα. Για περισσότερα στοιχεία https://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335 Στο τέλος του πολέμου, οι σύμμαχοι πήραν ορισμένα Do-335 για αξιολόγηση, με δύο από αυτά να καταλήγουν στις ΗΠΑ και με μόνο το ένα να επιβιώνει, μετά από αρκετές περιπέτειες, μέχρι στις ημέρες μας, το οποίο είναι και το μοναδικό διασωθέν αεροσκάφος αυτού του τύπου. Πρόκειται για το Dornier Do-335 A-0 (A-02), VG + PH / 102, s/n #240102. Σχετικές φωτογραφίες με το συγκεκριμένο αεροσκάφος σε Αμερικανικό έδαφος με την παρουσία και των Γερμανικών αλλά και των Αμερικανικών σημάτων αποτέλεσαν την έμπνευση για την κατασκευή μου. Κιτ Το κιτ είναι της ProModeler / Monogram στην 1/48 του 1974.  Ένα αρκετά παλιό κιτ το οποίο δείχνει την ηλικία του και σαφώς δεν συγκρίνεται με τα πολύ καλύτερα σύγχρονα κιτ του συγκεκριμένου αεροσκάφους.  Στα αρνητικά, η μέτρια εφαρμογή, (στο δικό μου τα δύο μισά της ατράκτου ήταν σκεβρωμένα σε σχήμα “S”), οι μέτριες φιγούρες, φτωχή καρτέλα σημάτων, με υπερυψωμένη γράμμωση και ελάχιστα πριτσίνια.  Στις οδηγίες αναφέρει την διθέσια έκδοση ως «νυχτερινό καταδιωκτικό» κάτι που είναι λάθος, καθώς στην νυχτερινή έκδοση το πίσω κόκπιτ ήταν τελείως διαφορετικό με μία πολύ μικρή καλύπτρα, οπότε αφήστε στην άκρη ευθύς εξαρχής τις δύο αντένες στα φτερά. Μιλώντας για καλύπτρες, θα χρειαστεί ΠΟΛΥ προσοχή στην αφαίρεσή τους από το πλέγμα, καθώς τα σημεία επαφής εκτίνονται ακόμη και πιο πάνω από τον σκελετό της καλύπτρας στο «καθαρό» κομμάτι, ένα πολύ σοβαρό λάθος… Τέλος, μην ξεχάσετε να προσθέστε βάρος στο ρύγχος, αλλιώς το τελειωμένο μοντέλο θα «σουζάρει»… Στα θετικά του κιτ είναι σίγουρα τα φωτοχαραγμένα με αρκετές λεπτομέρειες και για τα 2 κόκπιτ, αν αποφασίσετε να κάνετε την διθέσια εκπαιδευτική έκδοση, για την θυρίδα επιβίβασης του πληρώματος, καθώς και οι λάμες απομάκρυνσης της λάσπης στους τροχούς του κυρίως συστήματος προσγείωσης, όπως και τα στηρίγματα των θυρίδων του κινητήρων. Οι τροχοί έρχονται ήδη «πατημένοι» - ίσως περισσότερο απ’ όσο πρέπει – ενώ οι οδηγίες είναι πολύ χρηστικές με φωτογραφίες του πραγματικού αεροσκάφους για τις διάφορες λεπτομέρειες. Τέλος υπάρχει η δυνατότητα να αφήσετε και τους 2 κινητήρες με ανοιχτές τις αριστερές θυρίδες καθώς δίνονται και οι δύο ενσωματωμένοι στην αριστερή μεριά της ατράκτου. Κατασκευή Λόγω της κακής χύτευσης του πλέγματος των διαφανών για τις καλύπτρες, αναγκαστικά έπρεπε να βρω ή aftermarket καλύπτρες ή κάπως να καλύψω το κόκπιτ… ευτυχώς βρήκα τις φωτογραφίες με το «102» σε Αμερικανικά χέρια που σε ορισμένες από αυτές το έδειχνε με μουσαμά πάνω από την καλύπτρα, οπότε η κατασκευή της αιχμαλωτισμένης έκδοσης έγινε μονόδρομος για εμένα… Άφησα στην άκρη τα φωτοχαραγμένα για το επόμενο Dornier Do-335 που είχα στην συλλογή μου και χρησιμοποίησα μόνο αυτά για την θυρίδα επιβίβασης και τις λάσπες στους τροχούς. Πρόσθεσα σκάγια στο ρύγχος τα οποία και κόλλησα στην θέση τους με ξυλόκολλά, (μην χρησιμοποιήσετε κόλλα στιγμής, καθώς ο μόλυβδος από τα σκάγια θα αντιδράσει σε μερικά χρόνια με την κόλλα με αποτέλεσμα να διογκωθεί η κόλλα και να «σκάσει» (ανοίξει) το σημείο…) Αφαίρεσα τον υποτυπώδη σωλήνα pitot και τον αντικατέστησα με καρφίτσα, πρόσθεσα τα υδραυλικά σωληνάκια στα συστήματα προσγείωσης, έφτιαξα εκ του μηδενός πλήρες εσωτερικό για τον προβολέα στο αριστερό φτερό και φυσικά τα δύο φώτα ναυσιπλοΐας στα ακροπτέρυγα από περισσεύματα διαφανούς πλέγματος, τρυπημένο στην μέση, το αντίστοιχο χρώμα για αριστερά/δεξιά και τρίψιμο μέχρι να έρθει στο κατάλληλο σχήμα. Όπως προανέφερα, η άτρακτος ήταν «σκεβρωμένη» σε σχήμα «S», έτσι χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια να έρθει στο κατάλληλο σχήμα με βοήθεια από τις κεντρικές πτέρυγες για κόντρα… Η εφαρμογή ήταν αναπάντεχα καλή και χρησιμοποίησα ελάχιστο στόκο σε ορισμένα σημεία… Επαναχάραξα όλες τις γραμμώσεις στα φτερά πάνω και κάτω και πρόσθεσα ορισμένα μόνο από τα χιλιάδες πριτσίνια του πραγματικού αεροσκάφους… Όλο το μοντέλο βάφτηκε πρώτα Aluminum της Model Master και ακολούθησε το βάψιμο της παραλλαγής που έγινε με ακρυλικά της LifeColor από τα αντίστοιχα σετ για την Luftwaffe και οι διάφορες λεπτομέρειες με ακρυλικά της Vallejo, της Model Master και της Italeri. Οι σταυροί στο άνω μέρος των πτερύγων βαφτήκαν αφού μασκάρισα καταλλήλως, ενώ και για τον κωδικό κλήσης του συγκεκριμένου αεροπλάνου, το VG + PH, έφτιαξα μάσκες από χαρτοταινία και τους ψέκασα και αυτούς.  Ο αριθμός «102» εκατέρωθεν στο κάθετο σταθερό βάφτηκε free hand. Για τις σβάστικες  χρησιμοποίησα το αντίστοιχο σετ του Plastimodelismo, ενώ τα σήματα του αμερικανικού ναυτικού είναι από το spares box. Όλες οι επιφάνειες ξύστηκαν με ντουκόχαρτο 2000 βαθμών αρχικά και στην συνέχεια με 800 βαθμών σε επιλεγμένα σημεία αποκαλύπτοντας το Aluminum από κάτω. Αφού σφραγίστηκαν όλα με ακρυλικό βερνίκι matt της Model Master, ξεκίνησα την παλαίωση με washes της ΑΚ, weathering pencils από την ίδια εταιρεία, διάφορα λάδια και σκόνες της Tamiya και ξηροπαστέλ. Τέλος, όλο σφραγίστηκε ξανά με ακρυλικό matt βερνίκι της Model Master. Βάση Η βάση είναι κομμάτι μπλε φελιζόλ, το οποίο πέρασα με ακρυλικό στόκο οικοδομής, χάραξα τις πλάκες και έτριψα κατά τόπους για να αποδώσω την φθαρμένη επιφάνεια της πίστας σε κάποια άκρη του αεροδρομίου που ήταν παρκαρισμένο το αεροσκάφος.  Βάφτηκε με κάποιο τυχαίο ανοιχτό γκρι και έγιναν φθορές και ίχνη διαρροών με washes της ΑΚ, Oil της Gunze, λάδια, σκόνες αγιογραφίας, ξηροπαστέλ και …πραγματικά καμένα λάδια μηχανής. Τέλος, πρόσθεσα μερικά «χορταράκια» σε ορισμένα σημεία στα κενά από τις πλάκες. Για τους μουσαμάδες, χρησιμοποίησα εποξικό στόκο 2 συστατικών της Tamiya, με την βοήθεια μαγειρικού κυλίνδρου και …ταλκ για να μην κολλάει το υλικό στον κύλινδρο, τους τοποθέτησα επί του μοντέλου για να πάρουν το επιθυμητό σχήμα, βάζοντας σελοφάν από κάτω για να μην κολλήσουν στο μοντέλο.  Αφού στέγνωσαν, τους έβαψα και τους κόλλησα στην θέση τους με ξυλόκολλα και πρόσθεσα τα σχοινιά αφού πρώτα τα κέρωσα. Οι τσιμεντένιοι μπλόκοι στο έδαφος είναι κομματάκια φελιζόλ περασμένα με υγρό στόκο της Gunze 500 βαθμών και δέστρες από σύρματα. Όλα τα σχοινιά κερώθηκαν πριν μπουν στην θέση τους.  Οι τάκοι στους τροχούς είναι από λεπτά ξυλαράκια ενώ από ξυλαράκια έφτιαξα και τις 2 σκάλες. Η πλατφόρμα εργασίας έγινε από διάφορα πλαστικά, μέταλλο, καρφίτσες για άξονες στους τροχούς και λεπτό ξύλο για το πάνω μέρος. Γενικά έμεινα ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα καθώς μπόρεσα να «σώσω» ένα κιτ με διάφορα προβλήματα, με κύριο αυτό στις καλύπτρες. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!    

      Started by: George Roumbos in: Αεροπορικά Θέματα

    • 4
    • 9
    • 1 year, 6 months ago

      George Roumbos

    • Dornier Do-17 E-1, Bilek 1/72 Dornier Do-17 E-1 (57 + A39) 9/KG 255, Memmingen Germany 1936/37 Bilek 1/72   Το Dornier 17 ήταν ένα δικινητήριο ελαφρύ βομβαρδιστικό της Γερμανικής Αεροπορίας.  Πρωτοπέταξε τον Νοέμβριο του 1934 με το τελευταίο να αποσύρεται τον Σεπτέμβριο του 1952 από τις τάξεις της Φινλανδικής αεροπορίας. Συνολικά κατασκευάστηκαν 2139 Do-17 σε διάφορες εκδόσεις, με το Do-17Z να αποτελεί την κύρια και περισσότερο παραχθέντα έκδοση. Είδε δράση κατά τον ισπανικό εμφύλιο και τον Β’ΠΠ υπηρετώντας σε διάφορες αεροπορίες του Άξονα αλλά και την RAF! Το κιτ της Bilek στην 1/72 είναι αρκετά παλιό, (από το 1997) και προσφέρει σήματα για την κατασκευή δύο εκδόσεων, της «Ε» και «F». Φτωχό εσωτερικό με τα απολύτως απαραίτητα, αλλά στον αντίποδα καταπληκτική χαραγμένη εξωτερική γράμμωση και πριτσίνια! Αποφάσισα να κατασκευάσω την έκδοση «Ε-1», για ένα προπολεμικό αεροσκάφος φρέσκο από την γραμμή παραγωγής στην Γερμανία το 1937 με την χαρακτηριστική splinter παραλλαγή και τα χρώματα της περιόδου του Ισπανικού Εμφυλίου. Στόκος χρειάστηκε σε διάφορα σημεία της ατράκτου και των φτερών, αλλά τίποτα το δραματικό.  Στο πιλοτήριο πρόσθεσα της ζώνες ασφαλείας και 2 πίνακες οργάνων, αλλά μέχρι εκεί καθώς δεν θα φαινόταν σχεδόν τίποτα στο τελικό αποτέλεσμα. Εξωτερικά άλλαξα τους οδηγούς στα πηδάλια με συρματάκια και αντικατέστησα τα καλύμματα των τροχών που ήταν πολύ χοντρά με άλλα κατασκευασμένα από λεπτό αλουμινόφυλλο από συσκευασία καφέ. Το βάψιμο έγινε αποκλειστικά με χρώματα Humbrol ενώ οι φιγούρες είναι από σετ της Preiser και της Revell. Προσοχή χρειάζεται με τις χαλκομανίες καθώς είναι πολύ λεπτές, ενώ η σβάστικα στα πηδάλια είναι από aftermarket σετ καθώς αυτές του κιτ διαλύθηκαν με το που άγγιξαν το νερό… Για την βάση, επέλεξα να ξεφύγω από τις τετριμμένες τετράγωνες ή παραλληλόγραμμες και κατέληξα σε ένα οκτάγωνο σχήμα σύμφωνα με το ίδιο το αεροσκάφος.  Ομολογώ ότι μου άρεσε πολύ περισσότερο! Η βάση είναι φελιζόλ οικοδομής, βαμμένη καφέ και πασπαλισμένη με 3 διαφορετικά «γρασίδια» της Noch.  Το περίγραμμα είναι ξύλινο πηχάκι κομμένο και τριμμένο καταλλήλως. Οι φιγούρες βάφτηκαν με ακρυλικά Vallejo ενώ οι σκάλες είναι ιδιοκατασκευές από λεπτά ξυλαράκια. Γενικά ευχάριστη κατασκευή για ένα μοντέλο χαμηλών απαιτήσεων που με άφησε ικανοποιημένο λόγω της παραλλαγής κυρίως!!! Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!

      Started by: George Roumbos in: Αεροπορικά Θέματα

    • 4
    • 10
    • 1 year, 6 months ago

      George Roumbos

    • Super Tomcat F14d – 1/48 Hasegawa Γνωστή ποσότητα το εν λογω κιτ, πριν την εμφάνιση της νέας εσοδίας με amk και tamiyaαποτελούσε και την μοναδική επιλογή ενός τίμιου γατούλη...Παλιότερα θυμάμαι με είχε ταλαιπωρήσει στην ένωση περιοχής κόκμπιτ και ατράκτου αλλά τώρα το πάντρεμα έγινε οκ..το ίδιο είχε συμβεί με λίγο ταλαιπωρία στις φωλεές των κυρίων σκελών αλλά με dry fitting και λίγη υπομονή (που δεν με χαρακτηρίζει) ήρθε τα decals ήταν αρχαία οπότε είχαμε μικρά δράματα, αλλά τα gunze βοήθησαν να έχω ένα όμορφο αποτέλεσμα για τα δεδομένα μου

      Started by: Nikos Aspiotis in: Αεροπορικά Θέματα

    • 4
    • 4
    • 1 year, 6 months ago

      Βασίλης Τζίμας

    • De Havilland Mosquito MK.IV – 1/32 HK MODELS Δοκίμασα την τύχη μου σε ένα αρκετά απαιτητικό μοντέλο αυτό της HK στην 1/32.. ωραίο engineering σαν κιτ, με ενδιαφέρουσα προσέγγιση στις πτέρυγες που έδεναν σαν ''σαντουιτς΄΄ με την άτρακτό όντας σχηματισμένα σαν ένα κομμάτι τόσο το επάνω όσο και το κάτω μέρος της, αποφεύγοντας κολλήσεις κλπ ...έβαψα με το πακέτο της ak για τα wwii της raf χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα γενικά αν εξαιρέσεις το μέγεθος και τον χειρισμό που απαιτεί ήταν απροβλημάτιστη κατασκευή , παρόλα αυτά κινητήρες σκέλη προσγείωσης αλλά κια cockpit θέλαν την προσοχή τους και αρκετή εμπειρία

      Started by: Nikos Aspiotis in: Αεροπορικά Θέματα

    • 5
    • 15
    • 1 year, 6 months ago

      George Roumbos

    • Republic F105G Wild Weasel – 1/32 TRUMPETER Καλησπέρα σας, πιάνοντας στα χέρια μου το 48ρι της HOBBYBOSS φαντάστηκα το μέγεθος στην 1/32 του 105ριου...η trumpeter με το γνωστό κιτ και τις ελλείψεις του σε cockpit, σκέλη κλπ δεν με προβλημάτισε και μου κόστισε πολύτιμο χώρο στις βιτρίνες μου....απλά κάνει το tomcat να φαίνεται σχεδόν κανονικό σε μέγεθος ενώ η sea είναι camo που δείχνει πολύ άγρια...δεν έβαλα το sharkmouth αφού το βρήκα φωτό του συγκεκριμ;enoy ww και χωρίς  

      Started by: Nikos Aspiotis in: Αεροπορικά Θέματα

    • 4
    • 11
    • 1 year, 6 months ago

      Alexandros

    • Grumman F4F3 Wildcat EARLY- 1/32 Trumpeter Στην 1/32 το παλιό κιτ της trumpeter αποτέλεσε μια πολύ καλή πλατφόρμα για να ασχοληθώ λίγο με τα αγαπημένα μας και δίστροπα μέταλα...χρησιμοποίησα τα true metals της AK μετά το ψέκασμα των μεταλλικών(χρησιμοποίησα το Polished aluminum) δεν ήταν δυνατή καμία εφαρμογή panel liners αφού η επιφάνεια ήταν πολύ λεία και γυαλιστερή οπότε δεν δάγκωναν καθόλου στα rivets και τις γραμμές, εγώ τουλάχιστον δεν τα κατάφερα

      Started by: Nikos Aspiotis in: Αεροπορικά Θέματα

    • 4
    • 7
    • 1 year, 6 months ago

      Alexandros

Viewing 13 topics - 1 through 13 (of 13 total)