Αποστολέας Θέμα: Leopard ! GR, Meng 1/35  (Αναγνώστηκε 99 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9417
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Leopard ! GR, Meng 1/35
« στις: Σεπτέμβριος 12, 2017, 05:58:39 μμ »
Οι βετεράνοι της 26…

Κάθε χρόνο, οι βετεράνοι τεθωρακισμένοι της 26 ΕΜΑ, ανηφορίζουμε στον Όλυμπο για την ετήσια συνάντησή μας.
Ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε τα παλιά, να ξαναβρεθούμε με παλιές σειρές μας καθώς και στελέχη που συνυπηρετήσαμε αλλά και να γνωρίσουμε κι άλλους συναδέλφους που είχαμε την τιμή να υπηρετήσουμε στην 26η Επιλαρχία Μέσων Αρμάτων της 24ης Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας Λιτόχωρου.
Κάθε χρόνο κάναμε και από ένα δώρο στην Επιλαρχία αλλά πλέον αποφασίσαμε το δώρο μας να είναι κάτι παρεμφερές με την Επιλαρχία και το όπλο μας. 
Έτσι αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε υπό κλίμακα, (1/35), τα άρματα που υπηρέτησαν με την 26 ΕΜΑ, Μ-48, Leopard 1 GR και Leopard 1 A5, μαζί με το άρμα περισυλλογής Bergepanzer Standard Leopard και να τοποθετηθούν τελικά όλα μαζί σε ένα διόραμα.
Η αρχή έγινε με το αγαπημένο των περισσοτέρων από εμάς, το Leopard 1 GR.

Το κίτ

Το νέο κίτ του συγκεκριμένου άρματος από την Meng θεωρείται από τα κορυφαία της αγοράς το οποίο όμως πάσχει από μερικά χτυπητά λάθη.  Για μένα, τα πιο χτυπητά είναι η εσωτερική πλευρά των εδαφικών και οδηγών τροχών, οι γρίλιες στις εξατμίσεις, η απουσία κολιμάτορα από το πυροβόλο και οι λάθος οδηγίες βαφής.
Για περισσότερες λεπτομέρειες, ανατρέξτε στους παρακάτω συνδέσμους: 

http://leopardclub.ca/reviews/Meng/Leopard_1A3-4/

http://www.trackhead.gr/03_refphotos_Leopard1.html

http://www.modelclub.gr/forums/index.php?topic=27876.0

Κατασκευαστικά δεν παρουσιάζει κανένα απολύτως πρόβλημα με πολύ καλή εφαρμογή, εφάμιλλη της Tamiya, δυνατότητα τοποθέτησης των εδαφικών σε διαφορετικές θέσεις λόγω της χρησιμοποίησης ολόκληρων των κομματιών της ανάρτησης μαζί με τις ράβδους στρέψης – μια πολύ καλή καινοτομία από την Meng – ενώ περιέχονται όλα τα κομμάτια για την κατασκευή του ελληνικού Leopard 1 GR, (εκτός του κολιμάτορα είπαμε και του καλωδίου που συνδέει την κάμερα του ΟΝΥΠΑΣ με το σκάφος).
Επίσης, οι ερπύστριες δίνονται σε 2 μορφές, κομμάτι-κομμάτι ή ολόκληρες από βινύλιο, ενώ συμπεριλαμβάνονται μεταλλικά photo etched κομμάτια για τις γρίλιες εξαερισμού και τα περισκόπια, τα οποία είναι όλα σε διαφανές πλαστικό.  Στο κίτ συμπεριλαμβάνεται και κομμάτι σχοινιού για την αναπαράσταση του συρματόσχοινου ρυμούλκησης, το ποίο όμως αφέθηκε στην άκρη αφού χρησιμοποιήθηκε πραγματικό μεταλλικό συρματόσχοινο.
Δεν θα επεκταθώ άλλο στο κατασκευαστικό, καθώς όπως προανέφερα δεν παρουσίασε καμία δυσκολία.
Η πραγματική πρόκληση ήταν το βάψιμο καθώς το άρμα έπρεπε να βαφτεί όπως ήταν στην 26 ΕΜΑ από το 1983 όταν και αποκτήθηκε από τον Ελληνικό Στρατό.  Εδώ οι πληροφορίες είναι λίγο ως πολύ ένας μεγάλος …αχταρμάς.  :o
Τα άρματα παρελήφθησαν από την KMW βαμμένα ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο με την χρησιμοποίηση ρομποτικών μηχανημάτων, κάτι το οποίο σημαίνει πως και τα 104 άρματα ήταν ακριβώς τα ίδια , με το ίδιο σχήμα παραλλαγής σε ακρίβεια χιλιοστού και τα ίδια χρώματα.
Τα προβλήματα ξεκινάνε από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αρκετές καλές φωτογραφίες εποχής και όσες υπάρχουν απαιτούν αρκετό ψάξιμο στο διαδίκτυο.  Επίσης, με την αλλαγή της οροφής CFE στον αριθμό των αρμάτων και την σύνθεση των μονάδων, αριθμός αρμάτων αφαιρέθηκε από τις ΕΜΑ και μεταφέρθηκαν στο ΚΕΤΘ. 
Εκεί και εν όψη της παρέλασης της 25ης Μαρτίου του 1994, τα άρματα ξαναβάφτηκαν με τα χρώματα που χρησιμοποιούσε ο Ελληνικός Στρατός και με ψέκασμα με ελεύθερο χέρι – το γνωρίζω διότι ήμουν παρών στην όλη διαδικασία.   8)
Το αποτέλεσμα ήταν πως με την εμφάνισή τους στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 1994 στην Αθήνα, όλοι οι μοντελιστές να νομίζουν πως άλλαξαν τα χρώματα ΟΛΩΝ των Leopard 1 GR, μάλιστα κάτι τέτοιο γράφτηκε και σε σχετικό μοντελιστικό περιοδικό της εποχής, πράγμα το οποίο φυσικά δεν ευσταθούσε. 
Τα άρματα στις 2 ΕΜΑ, (23 & 26), διατηρούσαν ακόμη το αρχικό τους σχήμα και τα αρχικά τους χρώματα παραλλαγής…
Εκεί την πάτησε και η Meng, η οποία πήγε και ένα βήμα παραπέρα καθώς στις οδηγίες βαφής του μοντέλου αντέστρεψε τις δύο πλευρές, η δεξιά είναι στην πραγματικότητα η αριστερή και αντίστοιχα, αλλά μόνο στην περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να κατασκευάσει άρμα «παρελάσεων» και όχι μάχιμο, οπότε δεν δύναται να χρησιμοποιήσει ούτε τον αριθμό κυκλοφορίας που δίνεται στις χαλκομανίες…
Τέλος, για να γίνουν τα πράγματα πιο περίπλοκα, κατά την υπηρεσία τους τα χρώματα στα άρματα του Λιτοχώρου άρχισαν να φθείρονται από τον ήλιο, το καθάρισμα με πεπιεσμένο νερό και βούρτσες και τις υπόλοιπες φυσικές φθορές κάθε μάχιμου άρματος, (ξυσίματα από θάμνους, δέντρα, πέτρες, μικροατυχήματα κλπ).  Έτσι, σταδιακά στους ουλαμούς συντήρησης άρχισαν σιγά – σιγά να βάφουν από πάνω σημεία που έχριζαν περισσότερης προσοχής.  Αποτέλεσμα:  βρήκα πολλές φωτογραφίες της 26 αλλά και της 23 ΕΜΑ, όπου τα άρματα παρουσίαζαν διαφορές – μικρότερες ή μεγαλύτερες – στο καμουφλάζ τους…
Επιχείρησα να έρθω σε επαφή με την KMW αλλά μάταια…  Τελικά η καλύτερη πηγή ήταν παλαιός μοντελιστής και Υπαξιωματικός της 26 ΕΜΑ, ο κύριος Αποστόλης Μαριόγλου, με το οποίο είχα συνυπηρετήσει κιόλας.
Το βασικό σχήμα της παραλλαγής ακολουθεί το σχήμα του Αμερικανικού στρατού με την ονομασία «MERDC - Winter US & Europe-Verdant» και είναι  Forest Green, Field Drab, Sand και Black (οι κωδικοί σε FS είναι 34079, 30118, 30277 και 37038).
Έλα όμως που οι Γερμανοί ΔΕΝ ακολουθούν το σύστημα FS, αλλά το σύστημα RAL, κάτι που μου υπέδειξε ο Αποστόλης Μαριόγλου και βασικά μου έλυσε τα χέρια!
Έτσι, οι αντίστοιχοι κωδικοί που καταλήξαμε ήταν: Olivgrün RAL 6003 για το πράσινο, Schokoladenbraun RAL 8017 (Rotbraun) για το καφέ, Cremeweiß RAL 9001 για το κρεμ και το εύκολο Tiefschwarz RAL 9005 για το μαύρο.
Για εταιρία κατέληξα να χρησιμοποιήσω ακρυλικά χρώματα από την Vallejo και μάλιστα όχι από την σειρά Air που είναι αποκλειστικά για αερογράφο, αλλά τα απλά color καθώς προτιμώ να τα αραιώνω ο ίδιος, φυσικά ΠΑΝΤΑ με το διαλυτικό της εταιρίας.  Έτσι χρησιμοποίησα τα 70890 για πράσινο, 70985 για καφέ, 70918 για κρεμ και 70950 για μαύρο.
Αφού ασταρώθηκε το κιτ με γκρι αστάρι αυτοκινήτων Hycote, ψεκάστηκαν τα χρώματα με πρώτο το πράσινο, μετά το καφέ – που καταλαμβάνουν και το μεγαλύτερο μέρος της παραλλαγής – και κατόπιν με πινέλο προστέθηκαν το κρεμ και το μαύρο.
Με τον ίδιο τρόπο έβαψα και τις ερπύστριες, αστάρι Hycote, μετά μαύρο, sand στεγνό πινέλο με Gun Metal Gray και Silver, wash με light brown earth και light rust και διάφορες σκόνες από τα αντίστοιχα weathering sets της Tamiya.  Το κάλυμμα πάνω από το πυροβόλο έγινε με olive drab Humbrol και σκόνες Tamiya ενώ τα παγοπέδιλα βάφτηκαν με Coal Black Humbrol, wash Metalcote Gun Metal και στεγνό Gun Metal και τελικό πέρασμα με wash με μίξη λαδιών Lamp Black & Ivory Black, (το ίδιο μείγμα χρησιμοποιήθηκε και στο τέλος για pin wash κλπ).  Τα λάστιχα των εδαφικών βάφτηκαν με το Tire Black της Gunze και σκονίστηκαν αναλόγως.
Η κατασκευή έγινε κυρίως στα ρεπό μου, εκτός από το τελικό φινίρισμα το οποίο λόγω έκτακτης αναχώρησής μου έγινε από τον φίλο και συνάδελφο μοντελιστή Γιώργο Σιόντη, ο οποίος έκανε και το τελικό σκόνισμα του άρματος, έβαψε τις διάφορες λεπτομέρειες, τοποθέτησε το συρματόσχοινο και διάφορα άλλα μικρά κομμάτια, τις κεραίες και τις χαλκομανίες.  Για αριθμό του άρματος, η Meng δίνει μόνο έναν αριθμό κυκλοφορίας για ελληνικό το οποίο όμως ανήκε σε άρμα της 23 ΕΜΑ, οπότε αποφασίσαμε να βάλουμε «δικό μας» αριθμό, της 26 ΕΜΑ.  Επιλέχθηκε το 87390 το οποίο οδηγούσε το μέλος της ομάδας μας Παναγιώτης Ντάτσης και ήταν άρμα της 3ης Ίλης και μάλιστα ήταν το άρμα του σημερινού Ταξίαρχου της 24ης Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας!

Όπως είπα, θα γίνουν και τα υπόλοιπα άρματα και τότε θα τοποθετηθούν όλα μαζί σε μια μόνιμη βάση, έτσι προς το παρόν επιλέχθηκε μια προσωρινή βάση, την οποία επιμελήθηκε ο φίλος, συνάδελφος μοντελιστής και Α/χίας (ΤΘ) Παναγιώτης Καββαδάς.

Το μοντέλο δόθηκε στον διοικητή της 26 ΕΜΑ, Α/νχη (ΤΘ) Α. Τζήκα κατά την διάρκεια του γεύματος που μας παρέθεσε η 26 ΕΜΑ στην ΛΑΦΛΙ.
Μοναδική παρατήρηση και έπειτα από σχετικό …meeting με τον Αποστόλη Μαριόγλου, το κρεμ τελικώς θέλει μια μικρή προσθήκη γκρι για να αποδώσει σωστότερα το καμουφλάζ των Ελληνικών Leopard 1 GR!  Το υπόλοιπο –καφέ και πράσινο - είναι σωστό, ενώ εισέπραξε τα θετικά σχόλια από όλες τις «παλιοσειρές» της 26 ΕΜΑ!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους βοήθησαν στην ολοκλήρωση του μοντέλου, ιδίως στους Αποστόλη Μαριόγλου, Παναγιώτη Καλοφωλιά, Γιώργο Σιόντη και Παναγιώτη Καββαδά!



   



 





« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 12, 2017, 06:00:52 μμ από Tango-Echo »
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

Αποσυνδεδεμένος GEORGE KOUTSOUKOS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 946
  • "mouliapas"
Απ: Leopard ! GR, Meng 1/35
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 13, 2017, 05:35:49 μμ »
Ωραια η πρωτοβουλία να τιμήσετε ην μοναδα στην οποία υπηρετησατε ως κληρωτοί!Μπράβο σας!Αναμενουμε και τους άλλους τύπους αρμάτων με προσμονή!
ΟΠΟΥ Η ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ -  ΖΗΤΩ ΤΑ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ!
Πονούντων και κινδυνευόντων τα καλά και μεγάλα έργα.

  " Μέγας Αλέξανδρος"
    
Ανδρείος ο περί τον καλόν θάνατον αδεής.

   ¨Αριστοτέλης¨

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9417
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Απ: Leopard ! GR, Meng 1/35
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 17, 2017, 11:49:58 πμ »
Ακόμη μία που βρήκα σήμερα, λίγο πριν το παραδώσουμε στον Διοικητή της 26.

Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"