Αποστολέας Θέμα: Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100  (Αναγνώστηκε 56694 φορές)

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« στις: Δεκέμβριος 17, 2012, 09:47:32 μμ »
Μετά την τοποθέτηση του μοντέλου του «ΑΒΕΡΩΦ» στο Μιλάνειο ναυτικό μουσείο της Ζακύνθου, πέρασαν κάμποσοι μήνες τεμπελιάς…..
Τώρα όμως τέλος με την τεμπελιά. Άρχισε το νέο μοντέλο και είναι το θωρηκτό « ΚΙΛΚΙΣ ».
Αντίθετα με τον πασίγνωστο ΑΒΕΡΩΦ, την ύπαρξη του  ΚΙΛΚΙΣ πολλοί δεν την γνωρίζουν, παρά το γεγονός  ότι υπηρέτησε (μαζί με το αδελφάκι του Θ/Κ ΛΗΜΝΟΣ) στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό από το 1914 έως και το 1941.
Σημαντικό παράγοντα, για την απόφασή μου αυτή, απετέλεσε το περιορισμένο  μήκος του, (1,16 μ.), που θα μου επιτρέπει την εύκολη μεταφορά του στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου, πράγμα αδύνατο με τα άλλα μου μοντέλα. Ε… να παίζω κι εγώ καμιά φορά, χωρίς να χρειάζομαι πάντα βοηθό στις μετακινήσεις …. 
Πιστεύω ότι καλό θα ήταν να γράψω λίγα λόγια για την ιστορία του πλοίου, πριν αρχίσω να παρουσιάζω την κατασκευή του μοντέλου.
Το Θ/Κ Κιλκίς, καθώς και το αδελφό του Θ/Κ Λήμνος, αγοράσθηκαν από τις ΗΠΑ το 1914, για να ενισχύσουν τον ελληνικό στόλο, εν όψει της παραλαβής, από την Τουρκία, δύο θωρηκτών, που ναυπηγούνταν στην Μ. Βρετανία. (σημ. αυτά δεν παρελήφθησαν ποτέ από την Τουρκία)
Είχαν ναυπηγηθεί για λογαριασμό της αμερικανικής κυβερνήσεως (1906 – 1907) και είχαν υπηρετήσει στο αμερικανικό ναυτικό με τα ονόματα Mississippi  και Idaho, αντίστοιχα.
Με την παραλαβή του το  Mississippi μετονομάστηκε σε Κιλκίς, σε ανάμνηση την μεγάλης μάχης του Β’ Βαλκανικού πολέμου, που έγινε παρά την ομώνυμη πόλη.
Το Κιλκίς ανήκει στην μεγάλη κατηγορία των pre-dreadnought θωρηκτών, δηλαδή αυτών που κατεσκευάσθησαν πριν από το HMS Dreadnought, μετά από την ναυπήγηση, του οποίου, άλλαξε ριζικά η σχεδίαση των θωρηκτών. Ήταν, μάλιστα, μαζί με το αδελφό του, τα τελευταία pre-dreadnoughts, που κατεσκευάσθησαν στις ΗΠΑ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά.
Εκτόπισμα κανονικό 13.500 τόνοι. Πλήρες 15.000 τόνοι.
Μήκος 116 μ.  Πλάτος 23 μ. Βύθισμα 7,60 μ.
Ταχύτητα 17 κόμβοι.
Θωράκιση ισάλου ζώνης 229 χιλ.   προσόψεως πύργων 305 χιλ. καταστρώματος 76 χιλ.
Οπλισμός
4 πυροβόλα των 305 χιλ (12’’) σε δύο διδύμους πύργους (προς πρώραν και προς πρύμνην ).
8 πυροβόλα των 203 χιλ. σε 4 διδύμους πύργους στις πλευρές.
8 πυροβόλα των 178 χιλ σε κλειστά πυροβολεία ανά ένα (τέσσερα ανά πλευρά) και
12 ταχυβόλα των 76 χιλ.
Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι επρόκειτο για πλοία με ισχυρότατο, για το εκτόπισμά τους, οπλισμό, με μέτρια όμως προάσπιση και ανεπαρκή ταχύτητα.
Το Θ/Κ Κιλκίς δεν ευτύχησε, όπως ο Αβέρωφ, πάρει μέρος σε νικηφόρες ναυμαχίες.
Κατά την διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου πολέμου, αφού παρέμεινε παρωπλισμένο το διάστημα 1916 – 1917, χρησιμοποιήθηκε μετά την είσοδο της Ελλάδος στον πόλεμο.
Μετά την συνθηκολόγηση της Τουρκίας (1/11/1919), το Κιλκίς κατέπλευσε στο λιμάνι της Νικομηδείας και κατόπιν στην Κωνσταντινούπολη.
Μετά την κατάρρευση του Αυγούστου 1922, το Κιλκίς, μαζί με το Λήμνος, κάλυψε την επανεπιβίβαση των λειψάνων της μικρασιατικής στρατιάς στην Σμύρνη και τον Τσεσμέ.
Κατά το διάσημα 1925 – 1928 τα δύο θωρηκτά υπέστησαν αναλεβήτωση στον Πειραιά. Υπήρξαν τότε μεγαλεπήβολα σχέδια, για ριζική επισκευή και ανακαίνιση, με την προοπτική της αντιμετώπισης του τουρκικού καταδρομικού μάχης Γιαβούζ, τα οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ.
Το Κιλκίς παρωπλίσθηκε λίγο πριν από την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.
Κατά την διάρκεια του Ελληνο-ιταλικού πολέμου παρέμεινε στον ναύσταθμο και χρησιμοποιήθηκε σαν Α/Α πυροβολείο και βοηθητικό καταφύγιο κατά τους συναγερμούς.
Κατά την επίθεση γερμανικών αεροπλάνων, την 24 Απριλίου 1941, εβλήθη από τρεις βόμβες και αφού υπέστη διαρροές από άλλη μία, που έπεσε κοντά, βυθίστηκε.
Το 1947 άρχισαν εργασίες για την ανέλκυση, που τελείωσαν το 1949, οπότε το ανελκυσθέν σκάφος εκποιήθηκε για διάλυση.
Παρακάτω μερικές από τις λίγες  φωτογραφίες που υπάρχουν.

  Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ  Η Καθέλκυση

Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Συμπλήρωμα υπερκατασκευής.

Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Όψη από εμπρός αριστερά.

Ο μπροστινός πύργος των 12 ιντζών

Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ.Στην Μάλτα, Όψη από την πρύμνη.

Το ΚΙΛΚΙΣ βομβαρδίζεται στον ναύσταθμο. Αριστερά, δεξαμενισμένο το Α/Τ Βασιλεύς Γεώργιος. Ήταν στην δεξαμενή για επισκευή. Η δεξαμενή βυθίστηκε. Οι "αρμόδιοι" αδιαφόρησαν και δεν το κατέστρεψαν.     Οι Γερμανοί το ανέλκυσαν, το επεσκεύασαν, το μετονόνασαν σε ΕΡΜΗ και με αυτό κυνηγούσαν τα ελληνικά υποβρύχια !!!!!

Το ΚΙΛΚΙΣ βυθισμένο

Σε πρώτο πλάνο το ΚΙΛΚΙΣ, στο βάθος το ΛΗΜΝΟΣ (βυθισμένα)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 05, 2016, 04:50:39 μμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #1 στις: Δεκέμβριος 18, 2012, 04:18:34 μμ »
Αφού πάρθηκε η απόφαση για την κατασκευή του μοντέλου του Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ, άρχισε η συλλογή των απαραιτήτων στοιχείων (σχέδια, φωτογραφίες κλπ). Στην φάση αυτή βοήθησαν οι αγαπητοί μου φίλοι και συμμοντελιστές,  κ. Στ. Φαλιέρος (πάντα αρωγός σε κάθε μοντελιστική προσπάθεια), προμηθεύοντάς μου μιά σειρά σχεδίων και ο εκ Βόλου κ. Θανάσης Γιαννίκος, στέλνοντάς μου φωτογραφίες, καθώς και ένα σχετικό με το θέμα βιβλίο, σε ηλεκτρονική μορφή, που μου ήταν πολύτιμο.
Με την βοήθεια των παραπάνω στοιχείων άρχισα την σχεδίαση των κατασκευαστικών μου σχεδίων, στην κλίμακα 1/100.

Σχέδιο νομέων

Πλαγία όψη

Κάτοψη


Η κατασκευή άρχισε και προχωρεί αργά μεν αλλά σταθερά. Φωτογραφίες στην επόμενη παρουσίαση
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 18, 2015, 06:38:10 μμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9432
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #2 στις: Δεκέμβριος 18, 2012, 04:46:22 μμ »
Μπράβο κε Κυβερνήτα!
Ακόμη ένα αριστούργημα στον "ντόκο"  
Είμαστε έτοιμοι για το μάθημα!
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #3 στις: Δεκέμβριος 19, 2012, 04:55:35 μμ »
Η κατασκευή δεν έχει προχωρήσει πολύ.
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν φαίνεται η πρόοδος των τελευταίων δύο μηνών.

Η κατασκευή έχει αρχίσει. Έχουν κολληθεί οι δύο πρώτες οριζόντιες φέτες. Η διαφορά, στην φάση αυτή, από τα προηγούμενα μοντέλα, είναι η τοποθέρηση στο κέντρο, της προβολής της κεντρικής μηκοτομής. Έτσι έχω, σχηματικά, διαμορφωμένη, τόσο την πλώρη, όσο και την πρύμνη, κάτι που με βοηθά πολύ στην τελική διαμόρφωσή  και μου λύνει σχετικά προβληματάκια, που είχα στα άλλα μοντέλα.

Εδώ έχει κολληθεί και το τρίτο επίπεδο καί έχει αρχίσει να διαμορφώνεται το εσωτερικό της γάστρας. Η κεντρική μηκοτομή, εφ'όσον δεν εμποδίζει τις εσωτερικές εγκαταστάσεις, θα παραμείνει. Άλλως θα αφαιρείται, κατά περίπτωση.

Εδώ φαίνεται το κάτω μέρος.

Εχουν κολληθεί 5 επίπεδα. Η πρύμνη ακατέργαστη

Η πλώρη ακατέργαστη

Αρχίζει η επεξεργασία

Πλώρη. Χονδρική επεξεργασία

Πρύμνη. Χονδρική επεξεργασία


Το εσωτερικό της γάστρας, μετά από την πρώτη επεξεργασία. Στη φάση αυτή η γάστρα έχει υψωθεί μέχρι την θωράκιση της ισάλου θωρηκτής ζώνης. Στο εμπρός και πίσω μέρος η θωράκιση προεξέχει (θα φανεί όταν υψωθούν κι άλλο οι πλευρές), στο δε κεντρικό τμήμα η θωράκηση υψώνεται και έχει κλίση προς τα μέσα.

Συνέχεια από τον καινούριο χρόνο, μιάς και το μοντελιστήριό μου έχει μετατραπεί σε ξενώνα, εν αναμονή της άφιξης του υιού μου από Αγγλία, με απότέλεσμα τα καθυστερούν οι κατασκευές.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 18, 2015, 06:44:19 μμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 08, 2013, 12:34:45 μμ »
]Μετά από αρκετές εβδομάδες απραξίας, (μετατροπή «μοντελιστηρίου» σε ξενώνα, επαναφορά «μοντελιστηρίου» στην μορφή εργαστηρίου, ενασχόληση με Liberty, κλπ),  συνεχίζεται πλέον η κατασκευή του «ΚΙΛΚΙΣ».
Δεν θα ήθελα να κουράσω με κατασκευαστικές λεπτομέρειες, αφού η κατασκευή ακολουθεί την οδό, που περιγράφεται στην αντίστοιχη του μοντέλου του «ΑΒΕΡΩΦ» και θα περιοριστώ στης διαφοροποιήσεις και τα ειδικά προβλήματα που αφορούν στο συγκεκριμένο πλοίο.
Σημαντικό αρχικό πρόβλημα είναι η έλλειψη λεπτομερών σχεδίων, καθώς και φωτογραφιών.
Με βοηθό την εμπειρία μου και με βάση τα σχέδια, που έχω ήδη αναφέρει σχεδίασα μια σειρά βοηθητικών σχεδίων, τα οποία χρησιμοποιώ στην κατασκευή του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι κατά την κατασκευή (εφαρμογή των σχεδίων) παρουσιάζονται κάποια μικροπροβλήματα, τα οποία, όμως, ξεπερνιούνται με σχετικά τριψίματα ή στοκαρίσματα. Φυσικά, κάθε φορά, επιστρέφω στα σχέδια και κάνω τις απαραίτητες διορθώσεις.
Επειδή η μέθοδος κατασκευής της γάστρας, που εφαρμόζω, απαιτεί μεγάλη σπατάλη ξύλου, προσπάθησα να εκμεταλλευτώ υπολείμματα ξύλων, για οικονομία φυσικά. Με τον τρόπο αυτό κατεσκεύασα μέρος της πλώρης και της πρύμνης. Δυστυχώς, παρά την οικονομία σε ξύλο, γίνεται μεγάλη σπατάλη σε χρόνο, που είναι πολύτιμος. Έτσι, μόλις «έπεσε» η κουτσουρεμένη σύνταξη, αγόρασα το απαραίτητο ξύλο και συνέχισα με την γνωστή μου μέθοδο.
Στις πιο κάτω φωτογραφίες φαίνεται η σχετική πρόοδος.


Πλαγία όψη.

Όψη από εμπρός και δεξιά.

Η πλώρη

Η πρύμνη

Η πλώρη εσωτερικά

- πρύμνη εσωτερικά

Φυσικά η επεξεργασία είναι ακόμα στο αρχικά στάδια, αρχίζει όμως σιγά σιγά να προβάλει το σχήμα του πλοίου.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 19, 2015, 11:05:50 πμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος Thanasis

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • http://www.naftomodelismos.gr
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 11, 2013, 06:56:18 μμ »
Γειά σου Πάνο.
Είναι γνωστό οτι η ικανότητα κάποιου, στις δυσκολίες φαίνεται και η δική σου δουλειά, το επιβεβαιώνει...  
Καλή συνέχεια
Θανάσης
Γιαννίκος Θανάσης
www.naftomodelismos.gr
There are no good or bad modelmakers. There are less or more expirienced.

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9432
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουάριος 14, 2013, 06:46:51 μμ »
Αρχίζει και παίρνει σχήμα κε Κυβερνήτα, καλή συνέχεια!!!
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 14, 2013, 07:33:32 μμ από Tiramolas »
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουάριος 23, 2013, 12:44:56 μμ »
Ευχαριστώ καλοί  μου φίλοι, Θανάση και Γιώργο, για την ευχή σας για καλή συνέχεια και ζητώ συγνώμη για την καθυστέρηση απάντησης. Δεν είχα όμως, τότε,  τίποτε το νεώτερο να δείξω.
Τώρα που η κατασκευή έχει προχωρήσει λίγο συνεχίζω με τις πιό κάτω φωτογραφίες.
Στην φάση αυτή το επίπεδο του τμήματος της πλώρης, καθώς και το, πιό κάτω ευρισκόμενο μέρος της πρύμνης, έχει φθάσει στο ύψος όπου θα εδρασθεί το κατάστρωμα (μείον τρία χιλιοστά, από το τελικό ύψος).
Το κεντρικό τμήμα βρίσκεται στο ύψος του δαπέδου των πλευρικών πύργων των πυροβόλων των 7 ιντζών. (8 πυροβόλα, 4 ανά πλευρά. κάτω από το κυρίως κατάστρωμα).
Οι θέσεις των πυροβόλων αυτών έχει ήδη σχεδιαστεί και μένει η κατασκευή των περιπλόκων, λόγω ακριβώς της υπάρξεως αυτών των πυροβόλων,  πλευρών του πλοίου, πάνω στις οποίες θα στηριχθεί το κυρίως κατάστρωμα στο ύψος, που βρίσκεται τώρα η πλώρη.
Η κοπή και συναρμολόγηση των πλευρών αυτών θα είναι και το επόμενο βήμα.


Γενική οψη του μοντέλου. Διακρίνεται η υπερυψωμένη πλώρη και η χαμηλή πρύμνη.

Η πλώρη. Διακρίνονται οι προεξοχές της θωρακίσεως.

Η χαμηλή πρύμνη, με την ανάλογη θωράκιση.

Το δάπεδο εδράσεως των πλευρικών πυροβόλων, που προεξέχει προς τα μέσα. Πάνω του είναι σχεδιασμένες οι θέσεις των κυλινδρικών πύργων.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 19, 2015, 09:45:41 μμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 05, 2013, 12:24:49 μμ »
Η κατασκευή προχωρεί αργά. αλλά σταθερά.
Η κάποια πρόοδος αποτυπώνεται στις φωτογραφίες, που έπονται.
Στην φάση αυτή κατεσκευάσθησαν τα τεθλασμένα τοιχώματα, που περικλείουν τα 8 πλευρικά πυροβόλα των 170 χιλ., καθώς και οι κυλινδικοί πύργοι. Οι πύργοι έγιναν από αλουμινένια σωλήνα. Οι κάνες θα κατασκευασθούν αργότερα.
Με τις κατασκευές αυτές, το μοντέλο έχει φθάσει στο επίπεδο του κυρίως καταστρώματος, με την τοποθέτηση, του οποίου, το ύψος των πλευρών θα σηκωθεί κατά 3 χιλ, στο πίσω μέρος και κατά 4 στο μπροστινό.






Τα τεθλασμένα τοιχώματα και οι αλουμινένιοι πύργοι των 7", από διάφορες γωνίες.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 19, 2015, 09:55:24 μμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος Alexandros

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3610
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 05, 2013, 07:49:53 μμ »
Πολύ θαυμάζω τον τρόπο που εργάζεσαι Παναγιώτη! Καλή συνέχεια!
Ντάκης Αλέξανδρος/ Ntakis Alexandros

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9432
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 17, 2013, 07:22:36 μμ »
Καταπληκτικός όπως πάντα ο κος Κυβερνήτης!
Καλή συνέχεια!
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #11 στις: Απρίλιος 10, 2013, 12:39:19 μμ »
Να λοιπόν και η συνέχεια.....
Στην φάση που βρίσκεται η κατασκευή, η οπτική πρόοδος φαίνεται μικρή. Η δουλειά όμως που έχει γίνει είναι αρκετή και επίπονος. Είναι η πιό άχαρη φάση της κατασκευής, γεμάτη από στοκαρίσματα, τριψίματα, σκόνη και βρώμα. στην φάση αυτή οι επιφάνειες, που έχουν φινιστρίνια, βάφονται μαύρες. Πάνω σε αυτές θα επικολληθεί λεπτό πλαστικό, πάνω στο οποίο θα έχουν κοπεί τα φινιστρίνια. Το το εσωτερικό μαύρο χρώμα, και το πάχος (0,4 χιλ.) θα δώσουν, ανάγλυφα, την αίσθηση του τζαμιού και του βάθους.




Οι βαμμένες μαύρες περιοχές θα καλυφθούν με πλαστικό, με κομμένα τα φινιστρίνια.

'Οψη από την πλώρη. Τα όκια είναι προσωρινά κολλημένα, επειδή η περιοχή θα επικαλυφθεί με πλαστικό

Τα φινιστρίνια της πλώρης τρυπημένα στο πλαστικό (δεξιά - αριστερά)

Τα πλαστικά τοποθετημένα.  Πάλι στοκάρισμα και τρίψιμο. Οι τρύπες των φινιστρινιών έχουν βαφεί στο πάχος του πλαστικού, γιατί μετά το κόλλημα αυτό είναι αδύνατο χωρίς να λερωθεί το μαύρο.

  Στο επάνω μέρος διακρίνεται, ακόλλητο, το κατάστρωμα. Τα όκια δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί οριστικά, γιατί θα εμπόδιζαν στο τρίψιμο.
Επόμενη εργασία το ντύσιμο της πρύμνης, όπου υπάρχουν ιδιαιτερότητες, που πρέπει να αντιμετωπισθούν.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 19, 2015, 10:11:54 μμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #12 στις: Απρίλιος 13, 2013, 08:26:41 μμ »
Η πίσω πλευρά ήταν κάπως προβληματική, επειδή η επιφάνεια, όπου προσκολλήθηκε το πλαστικό με τα φινιστρίνια, ήταν κυρτή και προς τις δύο διευθύνσεις (μπρός-πίσω και πάνω-κάτω). Παρατηρώντας όμως την παρακάτω φωτογραφία του πλοίου στο ναυπηγείο, είδα οτι η λαμαρίνα στο μέρος αυτό ήταν φέτες - φέτες.



Έτσι έκοψα το πλαστικό σε τεμάχια και τα προσκόλλησα ένα - ένα. Με το  αποτέλεσμα, που φαίνεται στις φωτογραφίες. Απομένει ψιλοστοκάρισμα των αρμών.


« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 19, 2015, 10:16:43 μμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9432
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #13 στις: Απρίλιος 14, 2013, 10:27:39 πμ »
Συγχαρητήρια κε κυβερνήτα, προχωρά με καλό ρυθμό!
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Θ/Κ ΚΙΛΚΙΣ Κλ. 1/100
« Απάντηση #14 στις: Απρίλιος 14, 2013, 01:18:40 μμ »
Ευχαριστώ αγαπητέ μου "Ύπαρχε".
Ναί προχωρεί, αλλά έχει αρκετές δυσκολίες. Θέλω να τελειώνω με την γάστρα, να την βάψω και να προχωρήσω στις υπερκατασκευές, όπου η δουλειά είναι πιό ευχάριστη και φαίνεται η πρόοδος.
Το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση των παρατροπιδίων (πτερυγίων ευσταθείας). Αντίθετα απ' ότι στον ΑΒΕΡΩΦ, όπου υπάρχει ένα από κάθε πλευρά, το ΚΙΛΚΙΣ είχε 4 ανά πλευρά, όπως τουλάχιστον φαίνεται στα παρακάτω σχεδιαγράμματα. Σε αυτά φαίνεται ακόμη και η θέση του τορπιλοσωλήνα (δύο είχε), καθώς και κάποια παραλληλόγραμμη προεξοχή κοντά στην πλώρη (αγνώστου, σε μένα, προορισμού).





Δυστυχώς, δεν υπάρχουν φωτογραφίες με το πλοίο δεξαμενισμένο σε ναυπηγείο, όπου να φαίνονται καλά τα παρατροπίδια, πλην της πιό κάτω, που δεν είναι και πολύ κατατοπιστική, εκτός από το ότι φαίνεται το ακραίο να έχει αρκετό πλάτος. (στην άκρη τουλάχιστον). Και εδώ φαίνεται ο τορπιλοσωλήνας καθώς και η προεξοχή στην πλώρη.



Όπως καταλαβαίνεις, η γάστρα έχει πολλή δουλειά ακόμη.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 19, 2015, 10:27:08 μμ από PANAGIOTIS »
[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]