Αποστολέας Θέμα: Notre Dame Hydro  (Αναγνώστηκε 5750 φορές)

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« στις: Οκτώβριος 27, 2010, 12:04:27 πμ »
Πήρα το θάρρος να παρουσιάσω εδώ μία κατασκευή μου.
Πρόκειται για ένα ξύλινο τηλεκατευθυνόμενο μοντέλο του Notre Dame Hydro (1969) σε κλίμακα 1/16.
Τα σκάφη αυτού του τύπου εγκλωβίζοντας, με την κατάλληλη σχεδίαση της γάστρας, αέρα μεταξύ καρίνας και επιφάνειας του νερού, πρακτικά πετούν πάνω στο νερό.
Το μοντέλο έχει μήκος 56 και φάρδος 25εκ.
Επισυνάπτω και τα σχέδια κατασκευής του.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 08, 2017, 03:14:47 μμ από Tango-Echo »

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 27, 2010, 12:26:39 πμ »
Όπως προτείνετε και στο σχέδιο, η κατασκευή έγινε από ξύλο μπάλσα πάχους 2χιλ.
Πρώτα τύπωσα και μετά έκοψα από το σχέδιο τα "πατρόν". Αυτά τα κόλλησα στο φύλο μπάλσα προσέχοντας προς τα που τρέχουν τα νερά του ξύλου. Για να κολλήσουν χρησιμοποίησα κόλλα χαρτιού σε στικ. Κόλλα έβαλα μόνο στο χαρτί. Έτσι μετά το κόψιμο μπόρεσα να ξεκολλήσω το χαρτί εύκολα.
Εδώ να πω ότι η διατήρηση του βάρους χαμηλά είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία του μοντέλου.

Παρακάτω φαίνονται κάποιοι νομής του πλοίου με το χαρτί ακόμη επάνω τους.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Μερικά ακόμη τμήματα της κατασκευής έτοιμα για συναρμολόγηση.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Και τα κομμάτια που αποτελούν το κατάστρωμα του σκάφους.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 08, 2017, 03:14:59 μμ από Tango-Echo »

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 27, 2010, 12:47:53 πμ »
Πολύ σημαντικό επίσης είναι το σκάφος να βγει τελείως ίσιο, ώστε να πατά σωστά στο νερό.
Για αυτό το λόγο χρησιμοποίησα ένα κομμάτι MDF και πάνω του συναρμολόγησα την γάστρα.
Δεν ήξερα το ελληνικό όνομα αυτής της βοηθητικής επιφάνειας ξύλου και νομίζω πως εδώ στο φόρουμ διάβασα ότι λέγετε "κατασκευαστική κλίνη"; Διορθώστε με εάν κάνω λάθος. Πολύ μου άρεσε το όνομα!

Παρακάτω λοιπόν είναι η καρίνα του σκάφους πάνω στην κατάλληλα διαμορφωμένη κλίνη.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Οι νομείς και τα πίσω πλαϊνά τοποθετημένα, όλη η κατασκευή ακόμη σταθεροποιημένη.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Όταν κολλήθηκαν και τα πηχάκια-οδηγοί στην επάνω πλευρά, το σκάφος βγήκε από την κλίνη.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 08, 2017, 03:15:15 μμ από Tango-Echo »

Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 27, 2010, 02:56:53 μμ »
Ενδιαφέρουσα κατασκευή Μανώλη. Η μπάλσα είναι ευκολοδούλευτο υλικό. Είναι όμως αρκετά δυνατή για ένα ταχύπλοο, όπως αυτό, που κατασκευάζεις ?
Περιμένω να δώ και την συνέχεια.

[/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

[/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9417
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 27, 2010, 05:40:00 μμ »
Ωραία και ενδιαφέρουσα κατασκευή Μανώλη, θα την παρακολουθώ με ενδιαφέρον  
Την ίδια απορία με τον Παναγιώτη έχω κι εγώ, όσον αφορά την αντοχή του ξύλου μπάλσα  
Καλή συνέχεια  
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 27, 2010, 07:59:38 μμ »
Η αναλογία βάρους-αντοχής στο μπάλσα είναι αρκετά καλή. Και για κατασκευές τέτοιου μεγέθους είναι θα έλεγα ιδανικό.
Επίσης τέτοια σχέδια κυκλοφορούν στο ίντερνετ δωρεάν και τα περισσότερα είναι μελετημένα ώστε να αρκεί η αντοχή του μπάλσα.
Οπωσδήποτε δεν είναι ένα σκαφάκι για "καθημερινή" χρήση κυρίως λόγο της κακής σχέσης του ξύλου με το νερό...

Να διευκρινίσω εδώ ότι το συγκεκριμένο σκαφάκι είναι τελειωμένο. Το έφτιαξα πριν περίπου ένα χρόνο.

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 27, 2010, 08:15:27 μμ »
Συνέχεια είχαν τα πλαϊνά των "sponson" (πέδιλα, πλωτήρες δεν ξέρω κάποιον καλύτερο Ελληνικό όρο). Εδώ επειδή η καμπυλότητα είναι μεγάλη τα λύγισα λίγο με ζεστό νερό ώστε να κάτσουν όσο γίνετε καλύτερα στη θέση τους.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]   [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Έτσι ολοκληρώθηκε η κατασκευή της γάστρας.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Πριν αρχίσει η τοποθέτηση του καταστρώματος βάφτηκε εσωτερικά με βερνίκι γιατί αργότερα δεν θα είχα πρόσβαση σε κάποια σημεία.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 27, 2010, 08:40:37 μμ »
Ήρθε η σειρά του καταστρώματος.
Πριν την τοποθέτηση του ελέγχθηκε η γάστρα να είναι ίσια. Κολλώντας το κατάστρωμα μπορεί να τραβηχθεί η γάστρα και να ισιώσει. Θέλει όμως για τον ίδιο λόγο προσοχή να μην, αντίθετα, στραβώσει. Μπορεί να κολληθεί ελαφρά η όλη κατασκευή σε μια σταθερή και ίσια επιφάνεια, για αποφυγή δυσάρεστων προβλημάτων.

Το κατάστρωμα, βαμμένο εσωτερικά, άρχισε να κολλιέται στη θέση του.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Τελικά κατασκεύασα και το κάλυμμα του σκάφους.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 27, 2010, 09:24:51 μμ »
Συνέχεια είχε η κατασκευή της βάσης του μοτέρ.

Επέλεξα ένα brushless outranner κινητήρα με απόδοση περίπου 400W. Τέτοιου τύπου μοτέρ χρειάζονται οπωσδήποτε ψύξη.
Αυτό γίνετε ψύχοντας τη βάση τους. Συνήθως χρησιμοποιούνται υδρόψυκτες βάσεις με κύκλωμα κυκλοφορίας του νερού.

Εγώ λόγο του περιορισμένου χώρου επέλεξα μια λίγο διαφορετική μέθοδο. Έφτιαξα έτσι τη βάση, ώστε να προεξέχει κάτω από το σκάφος. Εκεί λόγο του ότι η γάστρα δεν έρχεται σε επαφή με το νερό δεν θα έφερε αντίσταση. Αντίθετα ο αέρας που θα πέρναγε από εκεί καθώς και το σπρέι νερού, που οπωσδήποτε θα δημιουργήτε λόγο της επαφής των sponson με το νερό, θα ψύχουν τη βάση.

Η αλουμινένια βάση.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Για να τοποθετηθεί η βάση κόπηκε τμήμα της γάστρας και αντικαταστήθηκε με κομμάτι από πολυεστέρα. Εδώ οπωσδήποτε δεν θα αρκούσε η αντοχή του μπάλσα!
Ανοίχθηκε επίσης η τρύπα που θα βγει ο άξονας της προπέλας.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]   [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Η βάση του μοτέρ κολλήθηκε αργότερα μετά το βάψιμο του σκάφους.

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 28, 2010, 06:42:19 μμ »
Στη συνέχεια το σκάφος βάφτηκε με αστάρι, και τοποθετήθηκε η βάση.
Κωλύθηκε στη θέση της με πολυεστέρα.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Και ολόκληρο το σκάφος έτοιμο για την τελική βαφή και διακόσμηση.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 28, 2010, 06:54:02 μμ »
Το σκάφος βάφτηκε πρώτα από κάτω με μαύρο και πορτοκαλί χρώμα αυτοκινήτου.
Το κατάστρωμα καλύφθηκε από ψιλά σανιδάκια μαόνι και άλλου λευκότερου ξύλου.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Περιφερικά του σκάφους τοποθετήθηκε μία λωρίδα χαλκού για να μην ξεκολλήσουν τα σανιδάκια του καταστρώματος αλλά και για προστασία από μικροεπαφές.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Φύλλα χαλκού τοποθετήθηκα και από κάτω, εκεί που τα πέδιλα (sponnson) θα πατούν στο νερό.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 28, 2010, 07:06:30 μμ »
Τα μηχανικά μέρη του σκάφους αποτελούνται από:
Κινητήρας brushless outrunner, ισχύς 400W, 42.000rpm στα 11,1V.
Μπαταρία lipo 11,1V 1300mAh.
Ρυθμιστής ταχύτητας 40Ah
Δικάναλη τηλεκατεύθυνση.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Η οδήγηση της προπέλας γίνετε από εύκαμπτο άξονα που περιστρέφετε σε μπρούτζινο σωλήνα-οδηγό επενδεδυμένο εσωτερικά με τεφλόν.
Η προπέλα είναι μεταλλική με διάμετρο 30χιλ.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9417
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 28, 2010, 07:24:04 μμ »
Πολύ ωραία κατασκευή και ακόμη καλύτερη παρουσίαση step by step !!!
Ευχαριστούμε  
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 28, 2010, 07:42:05 μμ »
Να συμπληρώσω εδώ τα εξής, το πάτωμα του σκάφους έγιναν από μπάλσα πάχους τριών χιλιοστών και όχι δύο. Ο καθρέπτης του σκάφους ενισχύθηκε με μαόνι πάχους 3 χιλιοστών. Το άνοιγμα του σκάφους καθώς και το καπάκι τροποποιήθηκαν στην πορεία της κατασκευής γιατί δεν χωρούσαν τα μηχανικά έτσι όπως προτείνονταν στο σχέδιο.
Ακολουθεί ένα βίντεο με μία περίληψη της κατασκευής καθώς και ένα τεστ πλεύσης με τα πρώτα προβλήματα...

http://www.youtube.com/watch?v=8RDELoPR6jQ

manoliow

  • Επισκέπτης
Notre Dame Hydro
« Απάντηση #14 στις: Οκτώβριος 28, 2010, 07:54:06 μμ »
Παράθεση από: George R
Πολύ ωραία κατασκευή και ακόμη καλύτερη παρουσίαση step by step !!!
Ευχαριστούμε  

Σας ευχαριστώ πολύ.