Αποστολέας Θέμα: Trabant 601S 1:24 Revell  (Αναγνώστηκε 310 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Henri Toivonen

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Μηνύματα: 114
Trabant 601S 1:24 Revell
« στις: Μάιος 02, 2017, 05:06:16 μμ »
Μετά από χρόνια απραγίας στο μοντελισμό, ήρθε η ώρα να ξεκινήσω πάλι. Να πάρω μπρος, να θυμηθώ τα παλιά, να νιώσω ξανά αυτή τη δημιουργία που χρειαζόμαστε όλοι αλλά μερικοί το ξεχνάμε...

Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι δώρο του αδερφού μου. Ένα αυτοκίνητο παράγωγο του κομμουνισμού της - τότε - Ανατολικής Γερμανίας. Γενικά τρέφω μια ιδιαίτερη συμπάθεια στα προϊόντα αυτής της κατηγορίας που παρήχθησαν υπό καθεστώτα κομμουνισμού, αλλά και τα προϊόντα των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης γενικότερα. Εξ' ου και η συμπάθειά μου για τα LADA - VAZ, GAZ, Wartburg, Volga, Zastava κ.ο.κ..

Μια σύντομη εισαγωγή:

Το Trabant, γνωστό κι ως "Trabi", είναι ένα αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν στο Zwickau από την εταιρία VEB Sachsenring Automobilwerke από το 1957 μέχρι το 1991, στην οποία χρονική περίοδο κατασκευάστηκαν πάνω από 3.000.000 οχήματα. Έως το 1973 κατασκευάστηκαν 1.000.000 οχήματα!

Trabant σημαίνει δορυφόρος και μεταφορικά σημαίνει συνοδός, αντίστοιχη μετάφραση της λέξης σπούτνικ (Спутник) στα ρώσικα και το όνομα το πήρε ακριβώς από αυτό. Το 1957 ο δορυφόρος Σπούτνικ 1 της Σοβιετικής Ένωσης εκτοξεύθηκε, οπότε συνέπεσε η έναρξη παραγωγής του αυτοκινήτου και ονομάστηκε Trabant.

Λίγα τεχνικά/ πληροφοριακά στοιχεία:

Πρόκειται για ένα δίπορτο σεντάν αυτοκίνητο, αντικειμενικά άθλιας κατασκευαστικής ποιότητας. Το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από γαλβανισμένο ατσάλι, ενώ όλα τα πάνελ (πόρτες, φτερά, καπώ, πορτ παγκάζ, οροφή κλπ) ήταν κατασκευασμένα από ένα πλαστικό σύνθετο, το γνωστό τότε Duroplast, το οποίο ήταν μείγμα ρητίνης και βαμβακιού - μαλλιού. Το τελικό σχήμα δινόταν στα πάνελ με θερμές πρέσες. Λέγεται πως το βαμβάκι ήταν από απόβλητα της Ρωσίας. Η χρήση τέτοιων υλικών έγινε μετά από απόφαση της Κυβέρνησης λόγω του ότι ήταν αδύνατο να εισαχθεί ατσάλι λόγω εμπάργκο. Το Duroplast θεωρείτο ισχυρό και υλικό αντοχής σε καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, λέγεται πως με την υγρασία φούσκωνε κι από δίπορτο μικρό σεντάν, μεταμορφωνόταν σε λιμουζίνα...

Διέθετε δικύλινδρους δίχρονους κινητήρες των 499 και 594 κυβικών εκατοστών απόδοσης έως και 26 ίππων. Η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 110 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από θέση ηρεμίας απαιτούνταν - μόλις - 21 δευτερόλεπτα. Ένα πραγματικό τέρας της ασφάλτου... Το χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου ήταν τα έντονα καυσαέρια και ο ακόμη πιο έντονος κροταλιστός ήχος του κινητήρα, γεγονός αναπόφευκτο για ένα δίχρονο και δη δικύλινδρο. Παρά το ότι έγιναν προσπάθειες από τη Sachsenring Automobilwerke Zwickau για σχεδιασμό και κατασκευή νεότερων και πιο αποδοτικών κινητήρων, οι σύντροφοι εφοβούντο ταις οικονομικές επενδύσεις οπότε και η περίπτωσης ανανεώσεως των κινητήρων έλαβε την ανεπίστρεπτην οδόν του κοιμητηρίου.

Some funny stuff ...

Το ότι το Duroplast ήταν ανθεκτικό και τα τοιαύτα, το αναφέραμε παραπάνω...

Χαρακτηριστικό των Trabant ήταν η άμεση παραλαβή κατόπιν παραγγελίας ενός νέου οχήματος, αμεσότητα η οποία έφθασε μέχρι και τα 12 - 15 χρόνια καθυστέρησης. Αυτό συνέβη καθ' ότι ήταν το φθηνότερο όχημα της εγχώριας αγοράς, έναντι του Wartburg που απευθυνόταν σε πιο εύπορους πολίτες. Σημαντικός, όμως, λόγος τόσο μεγάλης καθυστέρησης ήταν η απαγόρευση εισαγωγής οχημάτων από άλλες χώρες καθότι το Κόμμα πίστευε στην αυτάρκεια και την κάλυψη των αναγκών μόνο από τις εγχώριες γραμμές παραγωγής, έμενε πιστό κι αμετάκλητο εις τας ιδέες του και κάπως έτσι οι παραγγελίες ήταν τόσες που το αυτοκίνητο το έπαιρνε κανείς μετά από καμιά δεκαετία.

Διετίθετο σε 7 διαφορετικά χρώματα. Ανά ομάδες μοιάζουν μεταξύ τους, γκρι, χακί, γαλάζιο και αποχρώσεις αυτών. Παρ' όλα αυτά ουκ ολίγες φορές το μπλε αυτοκίνητο της παραγγελίας ήταν εν τέλει λευκό κ.ο.κ..

Η έκδοση 601 S είχε φώτα ομίχλης, ένα λευκό πίσω φως όπισθεν καθώς και χιλιομετρητή...

Η έκδοση Hycomat ήταν κάτι σαν ημιαυτόματο, δεν είχε συμπλέκτη κι απευθυνόταν σε ανθρώπους που είχαν κινητικό πρόβλημα!!

Το 601 TRAMP προοριζόταν για εισαγωγή στην Ελλάδα με κάποιες σχεδιαστικές διαφορές κυρίως στο εσωτερικό του αλλά δεν πούλησε και τόσο.. Η Ελλάδα είχε περισσότερα Wartburg παρά Trabant.

Τέλος, υπήρξε και η έκδοση 800 RS η οποία προοριζόταν για χρήση σε αγώνες! Τρία κατασκευάστηκαν και είχαν κινητήρα 770 κυβικών και κιβώτιο 5 σχέσεων!

Χαρακτηριστικά βίντεο γραμμής παραγωγής:

Ένα ενδιαφέρον ολοκληρωμένο ντοκιμαντέρ για την παραγωγή του:
https://www.youtube.com/watch?v=emoF0EFxjjA

Κάποια χαρακτηριστικά στιγμιότυπα ποιοτικού ελέγχου:  :P :P
https://www.youtube.com/watch?v=nZJHAqo-cCY&t=1m30s

Το κιτ είναι της Revell και είναι του 1990. Οι τεχνικές κατασκευής του πρόκειται να είναι παρόμοιες με αυτές των παραπάνω ιστορικών βίντεο.








Κωστής Σέρμπης

Αποσυνδεδεμένος Weatherman

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1934
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 02, 2017, 05:48:49 μμ »
Άψογη η εισαγωγή με γλαφυρή περιγραφή της κατάστασης χαχαχα! ;D :P Άντε αδερφέ να σε δούμε επιτέλους με ένα ζόρικο κομμονιστ'κό θέμα. Ενδιαφέρον πάντως το φυλλάδιο (συλλεκτικό επίσης) με τις τεχνικές προδιαγραφές στα Αρβανίτικα... εεεε Σαξωνικά ήθελα να πω (κάτι παρόμοιο με τα Αρβανίτικα για τους Γερμανούς τέλος πάντων :P ). Άντε καλή αρχή και εφοδιάσου με αρκετές Goesser, θα σου χρειαστούν...!
Ευθύμιος Σέρμπης / Efthymios Serbis
Ο Μοντελισμός δεν είναι μιλιταρισμός.

Αποσυνδεδεμένος Henri Toivonen

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Μηνύματα: 114
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 02, 2017, 06:32:19 μμ »
Σημαδιακό το μοντέλο εν όψει της διαγραφής των πάντων στο Σύλλογο. Η επανάσταση ξεκίνησε.  :P

Όντως Αρβανίτικα στο φυλλάδιο, δε βγαίνει ιδιαίτερη άκρη, απ' τα συμφραζόμενα κάτι καταλαβαίνει κανείς. Οι Goesser θα χρειαστούν γιατί με τόσο στοκάρισμα για χτίσιμο και κόψε - ράψε που θα πέσει, δε γίνεται διαφορετικά. :P Οι λόγοι είναι οι παρακάτω..  ;D





















Υπόψιν, η οροφή στις οδηγίες φαίνεται κενή κι όχι γεμάτη, ώστε η πρόσθετη οροφή που μπαίνει πάνω να εφαρμόζει σωστά στις κολόνες. Ή, τουλάχιστον, έτσι θα έπρεπε να είναι..

Κωστής Σέρμπης

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9417
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 02, 2017, 08:01:36 μμ »
Νάτος ο Κωστής!!!
Γλαφυρότατη εισαγωγή, εύγε!!!
Όσο για τα κενά, άστο έξω στην βροχή μπάς και έρθει από μόνο του!!!    :D :D :D
Καλή αρχή φιλαράκι!!!
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

Αποσυνδεδεμένος Henri Toivonen

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Μηνύματα: 114
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 02, 2017, 08:15:29 μμ »
Νάτος ο Κωστής!!!
Γλαφυρότατη εισαγωγή, εύγε!!!
Όσο για τα κενά, άστο έξω στην βροχή μπάς και έρθει από μόνο του!!!    :D :D :D
Καλή αρχή φιλαράκι!!!

Να 'σαι καλά Γιώργο!! Αυτό με τη βροχή δεν το σκέφτηκα, παίζει και να βγει αποτέλεσμα  ;D ;D
Κωστής Σέρμπης

Αποσυνδεδεμένος GEORGE KOUTSOUKOS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 946
  • "mouliapas"
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 03, 2017, 07:55:12 μμ »
Κωστή, τρομερή η εισαγωγή σου φίλε! :o Καλή αρχή και απο μένα! :)
Πονούντων και κινδυνευόντων τα καλά και μεγάλα έργα.

  " Μέγας Αλέξανδρος"
    
Ανδρείος ο περί τον καλόν θάνατον αδεής.

   ¨Αριστοτέλης¨

Αποσυνδεδεμένος TigerShark

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 495
  • aka "Sukhoi"
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 04, 2017, 01:04:11 πμ »
Ωραιότατο το μοντελάκι αν και θα πέσει πολύ στοκοτρίψιμο απ' όσο είδα. Περίληψη-παρουσίαση  εξαιρετική! Μπράβο Κωστή, καλή αρχή και καλά τελειώματα εύχομαι !  ;)
Είμαστε μια ανακατανομή του τίποτα !

Γιάννης Λουτσάκης / Yannis Loutsakis

Αποσυνδεδεμένος StefanM

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3693
  • Δόκτωρας
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 04, 2017, 08:58:23 πμ »
Καλή αρχή και από εμένα Κωστή!!!!!
Που πας μωρέ με το τσικρίκι να κάνεις επανάσταση!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D
Στέφανος Μάντζιος/Stefan Mantzios

  Fly as high as the sky.ACES HIGH!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος panoscr125

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1126
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #8 στις: Μάιος 04, 2017, 12:56:07 μμ »
Περα απο την πολυ ωραια εισαγωγη και παρουσιαση φιλε, η ουσια ειναι μια.Ξανακολλησες το μικροβιο της μοντελιστηκης σου δημιουργειας.Καλη αρχη και ΚΑΛΩς ΗΡΘΕΣ
Παναγιώτης Καββαδάς

Αποσυνδεδεμένος Henri Toivonen

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Μηνύματα: 114
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #9 στις: Μάιος 04, 2017, 01:24:16 μμ »
Ευχαριστώ παιδιά! Όντως θα πέσει πολύ στοκάρισμα, χτίσιμο κανονικό σε αρκετά σημεία που δεν μπορούν εύκολα να αποτυπωθούν στη φωτογραφία.

Θέλω να πιστεύω πως θα γίνει καλή δουλειά, ωστόσο, αφού ξεκινώντας μου έρχετονται ξανά στο μυαλό όλα όσα έκανα κάποτε σε μοντέλα με φουλ σκρατσιές, αλλά και γενικότερα τα τόσα χρόνια μοντελισμού που ξεκίνησα από το δημοτικό σχολείο.

Θα σας κρατάω ενήμερους για κάθε εξέλιξη.

Υ.Γ.: Στέφανε.. θα βρω σημαία DDR, θα κάνω κι ένα Lada, θα βρω και μια CCCP, θα κρεμάσω και δυο καλάσνικοφ στην είσοδο της έκθεσης και το ξανασυζητάμε  :P  ;D
Κωστής Σέρμπης

Αποσυνδεδεμένος Alexandros

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3600
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #10 στις: Μάιος 05, 2017, 09:02:59 πμ »
 ;DΤο θες και κάμπριο ;D Ωραιότατη εισαγωγή, καλή δύναμη!!!
Ντάκης Αλέξανδρος/ Ntakis Alexandros

Αποσυνδεδεμένος Henri Toivonen

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Μηνύματα: 114
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #11 στις: Μάιος 09, 2017, 06:03:17 μμ »
Συνεχίζοντας, η αποστολή "Γέμισμα του Grand Canyon" φαίνεται να βαδίζει με σωστά βήματα. Αρχικά χρησιμοποιήθηκε εποξειδική κόλλα δύο συστατικών, αλλά δεν είχα τα αποτελέσματα που ήθελα να έχω. Η κόλλα είναι η παρακάτω και βρέθηκε τυχαία, είχα ξεχάσει πως υπήρχε.





Η επόμενη λύση ήταν σκέτος μοντελιστικός στόκος, αλλά έπρεπε να έχω μια βάση, καθώς το ζητούμενο είναι η επέκταση, σε δύο άξονες, των πλαισίων των εμπρός και πίσω παρμπρίζ. Γιαυτό το λόγο, βάση έγιναν κομμάτια φύλλου πλαστικού, πάχους 0.3 χιλιοστού, τα οποία κόπηκαν μικρά σε πλάτος και κολλήθηκαν στη μέσα πλευρά των πλαισίων, κυρίως στο κάτω μέρος τους όπου το κενό με το παράθυρο ήταν για κλάματα.





**Οι γραμμές που βλέπετε σχεδιασμένες με μολύβι πάνω στο αυτοκίνητο είναι μια πατέντα δική μου για να έχω μια εικόνα του κενού που αφήνει το παράθυρο με το πλαίσιό του, καθώς - προφανώς - δεν μπορώ να έχω το παράθυρο πάνω στο αυτοκίνητο όταν πάω να στοκάρω ή να γεμίσω, τέλος πάντων, το κενό με οποιοδήποτε τρόπο. Για παράδειγμα, στο συγκεκριμένο κομμάτι φαίνεται πως κοντά στην αριστερή πλευρά το κενό είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει μεταξύ του παραθύρου και του πλαισίου.

Το ίδιο έγινε και μπροστά. Το κομμάτι που φαίνεται στο κάτω μέρος του πλαισίου είναι πρόσθετο φύλλο πλαστικού.



Στο πίσω παρμπρίζ, εκτός της κάτω πλευράς, οι κολόνες ήταν επίσης νίλα, όπως φάνηκε κι απ' τις πρώτες φωτογραφίες παρουσίασης. Γι' αυτό το λόγο χρειάστηκε να "σκάψω" τις κολόνες και να γεμίζω με ακόμη πιο μικρά σε πλάτος κομμάτια από το ίδιο φύλλο πλαστικού 0.3 χιλιοστού. Αυτή τη φορά δύο κομμάτια κόπηκαν σε ίσα μεγέθη (μήκος, πλάτος) και κολλήθηκαν για να φτάσουν έτσι να είναι ίσα σε πάχος με την κολόνα. Το ίδιο έγινε και στις δύο πίσω κολόνες.













Μετά από αρκετό τρίψιμο και μικροπροσθήκες στόκου αραιωμένου με κόλλα ή πολύ μικρότερων κομματιών πλαστικού, φτάσαμε στο παρακάτω αποτέλεσμα. Δεν έχει τελειώσει ακόμη, αλλά είναι μια καλή βάση πλέον για να τελειοποιηθούν και οι λεπτομέριες εφαρμογής.





Αυτά μέχρι στιγμής!
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 09, 2017, 06:06:32 μμ από Henri Toivonen »
Κωστής Σέρμπης

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9417
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #12 στις: Μάιος 09, 2017, 08:25:34 μμ »
Κανονικό σοβάτισμα φίλε!
Το φέρνεις όμως, μπράβο!
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

Αποσυνδεδεμένος StefanM

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3693
  • Δόκτωρας
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #13 στις: Μάιος 10, 2017, 05:15:18 μμ »
Αναστύλωση, ρεκτιφιέ, μεταποιήσεις, γενικές επισκευές. Καλή συνέχεια Κωστή!!!!!!!
Στέφανος Μάντζιος/Stefan Mantzios

  Fly as high as the sky.ACES HIGH!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος panoscr125

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1126
Απ: Trabant 601S 1:24 Revell
« Απάντηση #14 στις: Μάιος 10, 2017, 07:05:17 μμ »
Kαλη συνεχεια Κωστα.Παραεχει δουλεια το χρεπι , αλλα σε βλεπω αποφασισμενο να το αναμορφωσεις
Παναγιώτης Καββαδάς