Αποστολέας Θέμα: Viper rarities Vol 1: F-16A Block 15OCU TNI AU  (Αναγνώστηκε 325 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Κατάσκοπος

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 475
Viper rarities Vol 1: F-16A Block 15OCU TNI AU
« στις: Αύγουστος 15, 2016, 12:47:02 πμ »
Καλησπέρα!

Ας ζωντανέψω λίγο το φόρουμ και πάλι. Την ξέρετε τη γνωστή ασθένεια του μοντελιστή. Αυτή που δεν έχεις τελειώσει μοντέλο, έχεις 2-3-4-n που φτιάχνεις και ανοίγεις άλλο ένα κουτί α) γιατί βαρέθηκες τα υπάρχοντα μισά και ελπίζεις ότι αυτό δεν θα μείνει μισό (μουαχαχα), β) γιατί λες ότι θα το τελειώσεις στο πι και φι (μουαχαχαχα), γ) γιατί λες να ξεκουραστείς από αυτά που φτιάχνεις με ένα νέο θέμα που δεν θα ασχοληθείς πολύ (μουαχαχαχαχα) ή δ) γιατί σου καρφώθηκε το project από κάτι που διάβασες/είδες/άκουσες.

Ε, λοιπόν είχα το συγκεκριμένο project σχεδιασμένο από πολύ καιρό και είχα μάλιστα ζητήσει από τον Παναγιώτη να μου στείλει ένα κάθετο σταθερό από F-16A και πράγματι μου έστειλε ένα κάθετο σταθερό από -C (Παναγιώτη σε ευχαριστώ για την προσπάθεια). Απλά η αφορμή να αφιερώσω λίγο χρόνο παραπάνω (όχι ότι δεν είχα σκουλήκια στον πισινό μου και να με τρώνε μόνιμα τα χέρια μου) ήταν ένας μοντελιστής στο Modelclub που ξεκίνησε το αντίστοιχο μοντέλο να το κάνει ισραηλινό.

Στόχος του project είναι να φτιάξω F-16 αεροποριών που έχουν κάτω από 50 κομμάτια. Φυσικά υπάρχουν πολλές υποψήφιες αεροπορίες αλλά θα ασχοληθώ με τις πιο εξωτικές. Βελγικά, ολλανδικά, νορβηγικά και δανέζικα αποκλείονται από το project καθώς μπορεί τώρα να είναι κάτω από 50 σε κάθε χώρα αλλά αρχικά ήταν σε όλες πάνω από αυτό το όριο.

Το πρώτο κεφάλαιο του project είναι ένα από τα 12 Ινδονησιακά F-16A/B που αποκτήθηκαν στο τέλος της δεκαετίας του 80 εξ'ου και είναι ένα Viper Rarity. Πριν 2-3 χρόνια η Ινδονησία απέκτησε 24 επιπλέον F-16C Block 52ID, που βασικά είναι Block 25 (σχεδόν παλιατζούρες με πάρα πολλές ώρες πτήσης) με ηλεκτρονικά του Block 52. Επομένως είμαστε κάτω από το όριο των 50. Η παραλλαγή θα είναι η Blue Spot Scheme που μοιάζει με κάποια από τις Aggressor του US Navy:



Το κιτ λοιπόν είναι το ας πούμε τίμιο της Italeri:



Στην ουσία απεικονίζει ένα early C αλλά με κάποιες αλλαγές μπορεί εύκολα να γίνει Α Block 15 OCU. Οι κύριες αλλαγές είναι φυσικά το κάθετο σταθερό και το πιλοτήριο, καθώς έχει τα κύρια σκέλη των Α και φυσικά κινητήρα P&W.

Καθώς το καλούπι προορίζεται και για διθέσιο έκανα ένα αρχικό dryfit της ράχης χωρίς να προσέξω μια μικρή λεπτομέρεια. Η καλύπτρα πάντως κλείνει:



Η μικρή (!) λεπτομέρεια είναι ότι η γράμμωση στο πίσω μέρος του κομματιού της ράχης είναι επιεικώς ότι να'ναι  :o:




Τα panel της ράχης είναι περίπου 2 χιλιοστά πιο πίσω από αυτά στα πλάγια. Αν το κομμάτι τοποθετηθεί 2 χιλιοστά μπροστά, προφανώς και η καλύπτρα δεν κλείνει:




Μόνο αυτό; Το σκιάδιο του πίνακα οργάνων είναι περίπου μισό χιλιοστό έκκεντρα τοποθετημένο.



Μικρό το κακό θα μου πείτε, κόψε το σκιάδιο και βλέπουμε. Και μιας και κόβουμε, ας κόψουμε και 2 χιλιοστά από το μέρος μπροστά από το σκιάδιο μπας και έρθει η καλύπτρα στα ίσα της:




Επίσης, γιατί υπάρχει αυτή η τρύπα στο κάτω μέρος της ατράκτου;  ??? Για να προπονούμαστε στην επαναχάραξη ώστε να είμαστε επαναχάραξη certified, θα έπρεπε να ευχαριστούμε την Italeri, που παραπονούμαστε κιόλας!



Ας πάω και στο πιλοτήριο. Δεν είναι ακριβώς σωστό, κάτι μεταξύ early A και early C, οπότε καθώς είχα στα χέρια μου τόσο ένα κιτ της Hasegawa όσο και ένα πιλοτήριο της Aires, είπα να δω αν μπορώ να χρησιμοποιήσω το πρώτο αντί του original. Με λίγο τρίψιμο ταιριάζει οπότε αποφάσισα να πάρω τα πάντα, μπανιέρα, κάθισμα, πίνακα, χειριστήριο και μανέτα ισχύος. Το πρώτο μου kit bashing έστω και σε μικρή έκταση.



Μασκαρίστηκαν οι πλαϊνές κονσόλες και μπήκε φύλλο πλαστικού για να μην φαίνεται το εσωτερικό της ατράκτου και τέλος μαύρο για τις κονσόλες:




Επίσης, καθώς το κιτ δεν έχει αεραγωγό αλλά μόνο το κάτω μισό μέρος, είπα να φτιάξω ένα καλούπι από τον αεραγωγό ενός Kinetic F-16D. Υλικά;

(το καλό του να έχεις μικρό παιδί ;D )

ξυλόστοκος και ατλακόλ. Και το πιστό μου dremel. Μετά από πολλά dryfit φαίνεται να χωράει, οπότε θα δω πως θα φτιάξω το γύρω από το καλούπι:




Ξέρω είναι μεγαλεπήβολος ο στόχος του αεραγωγού, αλλά δεν χάνω και τίποτα (εκτός από χρόνο) αν δεν δοκιμάσω. Αν στεφθεί με επιτυχία θα επιλύσω και το αντίστοιχο πρόβλημα του Hasegawa.

Αυτά μέχρι στιγμής!

Καλά  να περνάτε!

Μαθιός
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 15, 2016, 09:49:31 μμ από Κατάσκοπος »
Μάτσιεϊ Μπέλλος - Maciej Bellos
Προ-μεσονύκτιος σαλιγκαρομοντελισμός...

Αποσυνδεδεμένος StefanM

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3697
  • Δόκτωρας
Απ: Viper rarities Vol 1: F-16A Block 15OCU TNI AU
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 15, 2016, 06:14:41 μμ »
Καλή αρχή ........και υπομονή ;D θα την χρειαστείς με την Italeri!!!!!!
Στέφανος Μάντζιος/Stefan Mantzios

  Fly as high as the sky.ACES HIGH!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Κατάσκοπος

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 475
Απ: Viper rarities Vol 1: F-16A Block 15OCU TNI AU
« Απάντηση #2 στις: Αύγουστος 16, 2016, 11:01:18 πμ »
Καλή αρχή ........και υπομονή ;D θα την χρειαστείς με την Italeri!!!!!!

Ευχαριστώ Στέφανε!

Χε, από υπομονή έχω. Και από Italeri έχω φτιάξει, αν και είναι το πρώτο μου 48άρι της. Μάλιστα είναι το πρώτο 48άρι που ξεκινάω μετά από κοντά 20 χρόνια (τότε ξεκίνησα το Apache και μάλλον τρόμαξα και μάλλον τώρα μου πέρασε!!!!  ;D).

Άλλα προβλήματα εφαρμογής υπάρχουν στο σημείο που μπαίνει η βάση του αεραγωγού στην υποδοχή της ατράκτου. Εκεί αφήνει ένα χιλιοστό κενό συνολικά. Δύο προσεγγίσεις: α) φύλλο πλαστικού στην υποδοχή, β) άνοιγμα του αεραγωγού ώστε να ταιριάξει. Βλέπομεν...

Μαθιός
Μάτσιεϊ Μπέλλος - Maciej Bellos
Προ-μεσονύκτιος σαλιγκαρομοντελισμός...

Αποσυνδεδεμένος GEORGE KOUTSOUKOS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 946
  • "mouliapas"
Απ: Viper rarities Vol 1: F-16A Block 15OCU TNI AU
« Απάντηση #3 στις: Αύγουστος 16, 2016, 01:55:39 μμ »
Καλή αρχή φίλε..το πάς ωραία και μαθαίνουμε και εμείς! ;)
Πονούντων και κινδυνευόντων τα καλά και μεγάλα έργα.

  " Μέγας Αλέξανδρος"
    
Ανδρείος ο περί τον καλόν θάνατον αδεής.

   ¨Αριστοτέλης¨

Αποσυνδεδεμένος Tiramolas

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1604
    • http://www.emioannina.gr
Απ: Viper rarities Vol 1: F-16A Block 15OCU TNI AU
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 16, 2016, 09:00:43 μμ »
Εντυπωσιακό ξεκίνημα Μαθιέ!! Καλή συνέχεια εύχομαι!!

Στο Viper Rarities μπορείς να προσθέσεις και ένα Ρουμάνικο από του χρόνου. Τότε τα παραλαμβάνουν second-hand από Πορτογαλία.

« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 16, 2016, 09:05:01 μμ από Tiramolas »
Κ.Χ.Μπούρης

"Aquila non capit muscas"

Αποσυνδεδεμένος Κατάσκοπος

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 475
Απ: Viper rarities Vol 1: F-16A Block 15OCU TNI AU
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 17, 2016, 10:39:20 μμ »
Εντυπωσιακό ξεκίνημα Μαθιέ!! Καλή συνέχεια εύχομαι!!

Στο Viper Rarities μπορείς να προσθέσεις και ένα Ρουμάνικο από του χρόνου. Τότε τα παραλαμβάνουν second-hand από Πορτογαλία.

[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Ευχαριστώ Κώστα!

Ναι, το είχα δει πριν κανένα χρόνο. Αν η παραλλαγή είναι αυτή του σήματος που ανάρτησες τότε είναι ενδιαφέρουσα. Αφού δεν διάλεξαν την Hill Grey, πάλι καλά.

Καλή αρχή φίλε..το πάς ωραία και μαθαίνουμε και εμείς! ;)

Ευχαριστώ Γιώργο!

Οι χώρες λοιπόν που έχουν (είχαν) κάτω από 50 F-16 είναι οι εξής:
- Πολωνία (48)
- Χιλή (46)
- Πορτογαλία (43 μαζί με αυτά που θα δοθούν στη Ρουμανία)
- Ιταλία (34)
- Ομάν (24)
- Μαρόκο (24)
- Βενεζουέλα (24)
- Μπαχρέιν (22)
- Ιράκ (22)
- Ινδονησία (21)
- Ρουμανία (9, όλα από την Πορτογαλία)
(πηγή F16.net)

Από αυτές η Ιταλία είναι ο πρώτος πρώην χρήστης, ενώ η Ρουμανία θα είναι ο πιο πρόσφατος χρήστης. Το Ιράκ και η Ινδονησία περιμένουν κάποια αεροσκάφη, όπως και ίσως το Μπαχρέιν.

Το συνολικό πρότζεκτ περιλαμβάνει συνολικά 5 F-16 καθώς ένα 6ο θα γίνει ελληνικό και δεν εμπίπτει στην κατηγορία. Όλα 48άρια. Ας σας βάλω ένα κουίζ: βρείτε τα υπόλοιπα 4 τι θα είναι. Το σχέδιο λέει 1 -C και 3 -D.

Μαθιός
Μάτσιεϊ Μπέλλος - Maciej Bellos
Προ-μεσονύκτιος σαλιγκαρομοντελισμός...

Αποσυνδεδεμένος Κατάσκοπος

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 475
Απ: Viper rarities Vol 1: F-16A Block 15OCU TNI AU
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 02, 2016, 10:00:13 μμ »
Καλησπέρα στην παρέα,

Λίγος χρόνος, λίγα πράγματα. Βάφτηκε το "γραφείο":




Δεν έχει κολληθεί ο πίνακας, γιατί πρέπει να στοκαριστούν τα κενά στις πλαινές κονσόλες. Κρίμα να φαίνονται.

Κολλήθηκε η ράχη και τώρα πρέπει να γίνει αρκετή δουλειά με τρίψιμο και στοκάρισμα:



Αυτά τα πολλά!

Μαθιός
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 15, 2016, 09:56:00 μμ από Κατάσκοπος »
Μάτσιεϊ Μπέλλος - Maciej Bellos
Προ-μεσονύκτιος σαλιγκαρομοντελισμός...