Αποστολέας Θέμα: Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα  (Αναγνώστηκε 924 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Weatherman

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1934
Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα
« στις: Ιούνιος 23, 2014, 09:19:07 μμ »
Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσω να σας δείξω πώς κανείς μπορεί να "φτιάξει" ένα ολοκληρωμένο σύστημα συμπίεσης σε αρκετα απλά βήματα. Καθώς το έχω κάνει κι εγώ πριν κάποια χρόνια και μέχρι σήμερα δουλεύει μια χαρά (χτυπάω ξύλο), σας παρουσιάζω τα βήματα που ακολούθησα μαζί με εικόνες.

Καταρχήν, η ιδέα της συμπίεσης και αποθήκευσης αέρα είναι η εξής: Θέλω ένα μηχανισμό ο οποίος να γεννά συμπιεσμένο αέρα (πχ ένα κομπρεσεράκι ή ένα μοτέρ ψυγείου) και ύστερα μέσω μιας διαδρομής να τον αποθηκεύω σε ένα χώρο (πχ μπουκάλα φορτηγού ή άδειος πυροσβεστήρας). Στη συνέχεια για να χρησιμοποιήσω τον άερα θέλω να έχω στην έξοδο της μπουκάλας το ρυθμιστή πίεσης με την υδατοπαγίδα και στη συνέχεια μέσω μιας ακόμα διαδρομής να τον πηγαίνω στον αερογράφο:

[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]


(αγνοήστε τους αριθμούς)

Στην πράξη τώρα.

ΒΗΜΑ 1: Βρίσκω το μοτέρ και το χώρο αποθήκευσης. Όπως προαναφέραμε, ένας άδειος πυροσβεστήρας με δύο εξόδους, ή ακόμα καλύτερα μια μπουκάλα φορτηγού (αυτές που έκαναν φςςςςςςςς όταν αποσυμπιέζονταν, δεν υπάρχει περίπρωση να μην έχετε ακούσει) είναι ό,τι πρέπει.

ΒΗΜΑ 2: Με τη χρήση ενός ρακόρ Γ (σημ. 1) συνδέω την έξοδο του μοτέρ με ένα πλαστικό καλώδιο το οποίο θα οδηγεί τον άερα στον αποθηκευτικό χώρο  το οποίο και δένω με ένα σφιχτήρα (σημ. 4) πάνω στο χωνωειδές ρακόρ που χρειάζομαι (σημ. 3). Ένα ακόμη ρακόρ ίσως χρειαστώ για να κάνω την ενδιάμεση σύνδεση (σημ 2):
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

ΒΗΜΑ 3: Αφού λοιπόν έχω φτιάξει τη διαδρομή εξόδου του άερα, προχωρώ με αυτήν της εισόδου στην μπουκάλα. Το μπλε πλαστικό καλώδιο (σημ 9) συνεχίζει καταλήγοντας σε ένα ακόμα χωνί (σημ 7) σφιγμένο πάλι με σφιχτήρα (σημ 8) όπως είναι λογικό για να δέσει. Αμέσως μετά, με τη χρήση ενός ρακόρ (σημ 6) οδηγώ τον αέρα σε ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα, τη βαλβίδα αντεπιστροφής (σημ 5). Χωρίς αυτήν ο αέρας θα επιστρέφει στο μοτέρ λόγω αεροστατικής ισορροπίας στο μπλε καλώδιο με αποτέλεσμα να μην παίρνω αυτό που θέλω. Δένω τη βαλβίδα αντεπιστροφής στην είσοδο της μπουκάλας με ένα ακόμη ρακόρ (σημ 10):
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

ΒΗΜΑ 4: Έχω μέχρι στιγμής φέρει τον αέρα στο χώρο αποθήκευσης και ήρθε η ώρα να τον εξάγω από την άλλη τρύπα της μπουκάλας. Για το σκοπό αυτό, στο ρακόρ εξόδου (σημ 11) δένω το ρυθμιστή πίεσης που έχω αγοράσει και έρχεται μαζί με την υδατοπαγίδα και το μετρητή (ρολόι). Από την άλλη πλευρά (σημ 12) κάνω την τελευταία σύνδεση, ξανά με ένα ρακόρ, το οποίο θα συνδέσει το μανόμετρο με το καλώδιο του αερογράφου:
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]

Είμαι πλέον έτοιμος να χρησιμοποιήσω τον αερογράφο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΠΑΝΤΑ χρησιμοποιώ τεφλόν ανάμεσα στις συνδέσεις για να μην έχω διαρροή. Προσέχω ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ την αντοχή της μπουκάλας αποθήκευσης. Αν είναι πυροσβεστήρας αναγράφεται η μέγιστη πίεση, ενώ αν είναι μπουκάλα φορτηγού δεν έχω πρόβλημα. Γενικά, προσέχω να μην υπερβάλω στο ποσό πεπιεσμένου αέρα, διατηρώντας μέγιστες πιέσεις αποθήκευσης έως 4-5 bar το ΠΟΛΥ! Δε θέλω να τιναχτεί το σύστημα στον άερα με πιθανό τραυματισμό μου! Εκτός από τα παραπάνω, θα χρειαστώ και μια βαλβίδα αποστράγγισης (την έχουν έτοιμη οι μπουκάλες φορτηγών) για να ανακουφίζω το χώρο αποθήκευσης όταν τελειωνω τη δουλειά. Αυτο είναι προαιρετικό καθώς μπορώ να το κάνω και από την υδατοπαγίδα. Τα ρακόρ που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι κυρίως δύο μεγεθών: 1/4inch και 3/4 inch. Το τι θα διαλέξω εξαρτάται από το τί μου δίνει ήδη το μοτέρ, το καλώδιο του αερογράφου και η μπουκάλα. Έχω δηλαδή τα εξαρτήματα αυτά ως μπούσουλα και αγοράζω τα ρακόρ σιγά σιγά, προχωρώντας νοερά στην κατασκευή του συστήματος, σα να τα συνδέω εκείνη την ώρα.

Καλή κατασκευή και πάρα πάρα πολλή προσοχή!  
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 23, 2014, 09:28:23 μμ από Weatherman »
Ευθύμιος Σέρμπης / Efthymios Serbis
Ο Μοντελισμός δεν είναι μιλιταρισμός.

Αποσυνδεδεμένος GEORGE KOUTSOUKOS

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 946
  • "mouliapas"
Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 23, 2014, 10:11:49 μμ »
Θέμη πολύ χρήσιμη η κατασκευή σου, σ΄ευχαριστούμε πολύ!!Κάποια στιγμή θα το επιχειρήσω...και με την βοηθειά σου βέβαια!  
Πονούντων και κινδυνευόντων τα καλά και μεγάλα έργα.

  " Μέγας Αλέξανδρος"
    
Ανδρείος ο περί τον καλόν θάνατον αδεής.

   ¨Αριστοτέλης¨

Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

  • Kapitän zur See
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 9417
  • Kapitän zur See
    • http://www.emioannina.gr/
Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 24, 2014, 09:39:46 πμ »
Άψογος Θέμη, ευχαριστούμε.  Κάτι ανάλογο φτιάχνω κι εγώ αυτήν την εποχή στο χαλαρό.  
Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

"Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

Αποσυνδεδεμένος panoscr125

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1127
Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 24, 2014, 10:14:42 πμ »
Μπραβο θεμη.Τυφλα να εχει ο Μγκαιβερ.
Παναγιώτης Καββαδάς

Αποσυνδεδεμένος TigerShark

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 496
  • aka "Sukhoi"
Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 26, 2014, 01:36:21 πμ »
Παρα πολύ ωραίο Θέμη !
Είμαστε μια ανακατανομή του τίποτα !

Γιάννης Λουτσάκης / Yannis Loutsakis

Αποσυνδεδεμένος Spookytooth

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 26, 2014, 07:45:33 πμ »
Παιδιά, προσέξτε μονο το θέμα της αντοχής του δοχείου αέρα...
Βασίλης Τζίμας/Vassilis Tzimas
“Τον άρχοντα, τριών δει μεμνήσθαι: Πρώτον μεν ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον δε, ότι ουκ αεί άρχει”
Αγάθων ο εκ Τεισαμενού – τραγικός ποιητής 450 - 400 π.χ.

Αποσυνδεδεμένος Κατάσκοπος

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 475
Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 26, 2014, 10:51:47 πμ »
Παράθεση από: Spookytooth
Παιδιά, προσέξτε μονο το θέμα της αντοχής του δοχείου αέρα...

Καλημέρα, από θέματα μηχανολογικά πιεστικά κλπ δεν έχω πολλές γνώσεις, αλλά για ασφάλεια θα μπορούσαν να μπουν δύο πράγματα: α) μια βαλβίδα διαφυγής ρυθμισμένη λίγο κάτω από την αντοχή του δοχείου αέρα αμέσως μετά την αντεπίστροφη και β) επίσης στο ίδιο σημείο ένας αισθητήρας που θα κόβει την παροχή ρεύματος στο μοτέρ μόλις φτάσει μια άνω πίεση και θα ξεκινάει ξανά όταν θα πέσει κάτω από μία πίεση. Υποθέτω ότι υπάρχουν τέτοια πράγματα και θα αυτοματοποιηθεί η λειτουργία.
 
Μαθιός
Μάτσιεϊ Μπέλλος - Maciej Bellos
Προ-μεσονύκτιος σαλιγκαρομοντελισμός...

Αποσυνδεδεμένος Tiramolas

  • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1604
    • http://www.emioannina.gr
Κατασκευή συστήματος συμπίεσης αέρα
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 26, 2014, 06:37:13 μμ »
Πολύ ωραία παρουσίαση Θέμη ευχαριστούμε!
Κ.Χ.Μπούρης

"Aquila non capit muscas"