Αποστολέας Θέμα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ  (Αναγνώστηκε 5497 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 245
    • http://www.helmo.gr
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
« στις: Μάρτιος 11, 2014, 01:38:27 πμ »
Η φετινή ενασχόληση με τη θάλασσα θα είναι το πλοίο-θρύλος του ΠΝ Γ. ΑΒΕΡΩΦ σε 1/350 από το ένα και μοναδικό κιτ που υπάρχει παγκοσμίως από την YS Masterpieces του φίλου Γιάννη Σαγιαδινού.
Πολλά μπορούν να ειπωθούν και να γραφτούν για την ιστορία τόσο του πλοίου, όσο και του Ναυάρχου Κουντουριώτη, εδώ απλά θα αρκεστώ να παραθέσω το σχετικό λήμμα από τη Wikipedia.......

ΘΩΡΗΚΤΟ "ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ"

Το πολεμικό πλοίο Αβέρωφ είναι ιστορικό πλοίο της νεότερης Ελλάδας. Παρά την ονομασία του ως θωρηκτού, στην πραγματικότητα είναι θωρακισμένο καταδρομικό, κλάσης ΠΙΖΑ (ήταν ακριβές αντίγραφο του ιταλικού θωρακισμένου καταδρομικού «Pisa» που είχε ναυπηγηθεί το 1907 με βάση σχέδιο του ναυπηγού Ιωσήφ Ορλάντο), το οποίο ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία του Oρλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας την περίοδο 1908 - 1911, και εντάχθηκε στο τότε Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό. Η τότε κυβέρνηση του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη δαπάνησε 23.650.000 δρχ. για την απόκτησή του. Τα 8.000.000 χρυσές δρχ. προέρχονταν από το 20% της συνολικής κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ, που παραχώρησε με τη διαθήκη του στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899 (χρονολογία δημοσίευσης της διαθήκης), στην οποία όριζε ότι το ποσό αυτό διατίθεται για την ναυπήγηση πολεμικού πλοίου που θα φέρει το όνομά του και θα χρησιμοποιείται ως Εκπαιδευτικό πλοίο και "Σχολή Ναυτικών Δοκίμων". Το υπόλοιπο ποσό (15.650.000 χρυσές δραχμές) καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου. Πρόκειται για το μοναδικό δείγμα του τύπου (θωρακισμένο καταδρομικό) που διατηρείται στο κόσμο ως σήμερα.

Ιστορικό αγοράς

Στις αρχές του 20ού αιώνα, η ελληνική κυβέρνηση του Γ. Θεοτόκη αποφάσισε να ενισχύσει ιδιαίτερα τον στόλο του (τότε) Βασιλικού Ναυτικού, καθώς τα υπάρχοντα πλοία είχαν καταστεί απαρχαιωμένα με την ραγδαία εξέλιξη της ναυτικής τεχνολογίας. Έγιναν αγορές αντιτορπιλικών και τορπιλοβόλων από το εξωτερικό, αλλά η πιο σημαντική κίνηση ήταν η παραγγελία και τελικά η αγορά του "Γ. ΑΒΕΡΩΦ". Η ιταλική κυβέρνηση είχε παραγγείλει το «Pisa» στα ναυπηγεία Ορλάντο, καθώς και ένα ακριβές αντίγραφό του, το «Β». Επίσης, ναυπήγησε το απολύτως όμοιο πλοίο «Αμάλφι» στο ναυπηγείο Odero, καθώς και τα πλοία «San Giorgio» και «San Marco» στα κρατικά ναυπηγεία του Καστελαμάρε (η διαφορά που είχαν τα «San Giorgio» και «San Marco» είναι ότι κινούνταν με ατμοστροβίλους). Έκρινε όμως ότι το «Β» δεν είναι αναγκαίο και αποφάσισε να το πουλήσει. Τότε (φθινόπωρο του 1909) ο αντιναύαρχος Γκέιμπλ, αρχηγός της βρετανικής ναυτικής αποστολής στην Τουρκία, κατάρτισε ένα πρόγραμμα ναυπήγησης νέων θωρηκτών εκτοπίσματος περίπου 10.000 τόνων για το ναυτικό των Οθωμανών, και πήγε στη Βρετανία για να προετοιμάσει συμφωνία ανάμεσα στα αγγλικά ναυπηγεία και στην τουρκική κυβέρνηση. Η τουρκική ηγεσία όμως προτιμούσε πλοία τύπου ντρέντνοτ κι όχι θωρηκτά 10.000 τόνων. Επικαλέστηκε μάλιστα ένα ερώτημα της ρωσικής κυβέρνησης για ποιο λόγο ετοιμάζεται τέτοιας έκτασης εξοπλιστικό πρόγραμμα, για να απορρίψει τις εισηγήσεις του Γκέιμπλ. Ενώ ο οίκος Ορλάντο διαπραγματευόταν στην Αθήνα με την ελληνική κυβέρνηση την πώληση του πλοίου, αφίχθησαν στο Λιβόρνο Τούρκοι αξιωματικοί για να το εξετάσουν. Οι Τούρκοι δεν πίστευαν ότι η Ελλάδα υπήρχε περίπτωση να αγοράσει το πλοίο και γι' αυτό κινήθηκαν κάπως νωθρά. Οι απεσταλμένοι τους βρήκαν το πλοίο καλό αλλά με μικρές γαιανθρακαποθήκες, άρα ακατάλληλο για μακρούς πλόες, για τους οποίους το ήθελαν. Αναχώρησαν για το Παρίσι, αλλά καθ' οδόν πήραν ένα τηλεγράφημα που έλεγε ότι η Ελλάδα επρόκειτο να αγοράσει το πλοίο. Επέστρεψαν άρον άρον στο Λιβόρνο και, χωρίς να ρωτήσουν πόσα προσφέρει η Ελλάδα, είπαν ότι δίνουν 250.000 στερλίνες παραπάνω προκειμένου να το πάρουν. Η απάντηση των Ιταλών ήταν ότι το πλοίο ήδη αγοράστηκε και πληρώθηκε. Η ελληνική κυβέρνηση πέτυχε τελική τιμή κατά 2.000.000 δρχ. μικρότερη από το ποσό που πρόσφερε το Ιταλικό Βασιλικό Ναυτικό για το αδελφό πλοίο «Pisa». Η οριστική σύμβαση της αγοράς του επικυρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 1909.

Καθέλκυση - Πρώτες αποστολές

Το πλοίο καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου 1910, και μετά από δοκιμές διάρκειας ενός έτους παραλήφθηκε στις 16 Μαΐου του 1911 οπότε και απέπλευσε με κυβερνήτη τον πλοίαρχο Ι. Δαμιανό για την Αγγλία προκειμένου να λάβει μέρος στις εορτές στέψης του Βασιλιά Γεωργίου Ε' στο Spithead, αλλά και για να εφοδιασθεί με πυρομαχικά. Κατά την εκεί μεθόρμιση στις 19 Ιουνίου προσάραξε σε ύφαλο και χρειάστηκε να δεξαμενιστεί. Τότε σημειώθηκαν κάποια επεισόδια απειθαρχίας οπότε λίγες μέρες μετά, στις 8 Ιουλίου, ο κυβερνήτης αντικαταστάθηκε από τον Πλοίαρχο Παύλο Κουντουριώτη, που πέτυχε την αποκατάσταση της τάξης και τη μέγιστη απόδοση του πλοίου. Στις 20 Αυγούστου απέπλευσε από την Αγγλία και στις 1 Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο μέσα σε μια φρενήρη υποδοχή που του επιφύλαξαν όλα τα πλωτά μέσα της περιοχής που ήταν κατάμεστα κόσμου. Ο "Αβέρωφ" ήταν εκείνη την εποχή το πιο σύγχρονο και ισχυρό πλοίο στην Aνατολική Μεσόγειο και ιδιαίτερα στο Αιγαίο.

Α΄ Βαλκανικός Πόλεμος

Το πλοίο πήρε μέρος στον Α' Βαλκανικό Πόλεμο ως ναυαρχίδα του Στόλου, υπό τον Υποναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη. Κυβερνήτης του πλοίου ήταν ο Πλοίαρχος Σοφοκλής Δούσμανης. Ο "Αβέρωφ" συμμετείχε στις επιχειρήσεις απελευθέρωσης των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, και διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στις ναυμαχίες της Έλλης (3 Δεκεμβρίου 1912) και της Λήμνου (5 Ιανουαρίου 1913), ενάντια στον Οθωμανικό Στόλο, όταν, αξιοποιώντας την ανώτερη ταχύτητά του, και το μέγιστο του βεληνεκούς των πυροβόλων του, αποσπάστηκε από τον υπόλοιπο ελληνικό στόλο, και αναλαμβάνοντας αυτόνομη δράση έτρεψε τον εχθρικό στόλο σε φυγή καταδιώκοντάς τον. Η τακτική του Κουντουριώτη έδωσε την νίκη και τον αδιαμφισβήτητο έλεγχο του Αιγαίου στην Ελλάδα, και μετέβαλε πλοίο και ναύαρχο σε ζωντανούς μύθους. Για τους Έλληνες ήταν ο "Τυχερός μπάρμπα-Γιώργος", ενώ για τους Τούρκους "Το Διαβολοβάπορο" (Σεϊτάν παπόρ).
Το χρονικό (ιστορικό) της συμμετοχής του πλοίου έχει ως ακολούθως:

Κήρυξη πολέμου

Στις 17 Σεπτεμβρίου του 1912 και ώρα 18.30 κηρύχθηκε επιστράτευση. Δύο μέρες μετά, και την επιβίβαση του Π. Κουντουριώτη, ως αρχηγός στόλου του Αιγαίου, (19/9) ξεκινούν οι πρώτες περιπολίες μαζι με το Θ/Κ Σπέτσαι στη περιοχή Αρτεμισίου. Στις 3/10 όλος ο ελληνικός στόλος βρίσκεται αγκυροβολημένος στο Φάληρο.
Στις 5 Οκτωβρίου 1912, ημέρα Παρασκευή κηρύσσεται ο πόλεμος Ελλάδος και συμμάχων κατά της Τουρκίας. Την ίδια ημέρα και υπό μεγάλο σημαιοστολισμό στις 10.00 ο τότε Υπουργός Ναυτικών Στράτος, ο Γενικός Επιθεωρητής Ναύαρχος Λ. Τώφνελ, ο Πρωθυπουργός Ε. Βενιζέλος επιβιβάζονται του Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ. Στις 11.30 επιβιβάζεται και ο Βασιλιά Γεώργιος όπου και ακολουθεί ο επίσημος αγιασμός. Μετά τις προσφωνήσεις των πολιτικών και τις ευχές του Βασιλιά, οι επίσημοι αποχωρούν και στις 13.30 ο ελληνικός στόλος αποπλέει σε γραμμή παραγωγής όπου και ακολουθεί το πρώτο πολεμικό ναυαρχικό σήμα προς όλα τα πλοία (ΗΩΠ: 051330/10/1912):

                            "Η Α.Μ. ο Βασιλεύς στέλνει θερμάς ευχάς υπέρ της επιτυχίας του ιερού αγώνος μας.
                            Αι δάφναι των ενδόξων πολέμων του Ελληνισμού πληρούσι πολλάς σελίδας της Ιστορίας
                            και έχει ακράδαντον πεποίθησιν ότι ο ημέτερος στόλος σήμερον θα προσθέσει
                            μίαν ένδοξον σελίδα εις την ιστορία του Ναυτικού".

                                                                                    Ο

                                                                        Αρχηγός Στόλου ΑΙΓΑΙΟΥ

                                                                            ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

Οκτώβριος 1912


Ο ελληνικός στόλος αμέσως μετά την αναχώρηση από το Φάληρο σπεύδει στη Λήμνο όπου και αγκυροβολεί στον όρμο του Μούδρου (7/10), και την επομένη επιχειρείται απόβαση στρατού που μετέφεραν τα επίτακτα ΠΗΝΕΙΟΣ και ΚΑΝΑΡΗΣ (540 άνδρες και 2 ορειβατικές μοίρες των 0,75. Το ΑΒΕΡΩΦ καλύπτει με περιπολίες μεταξύ Τενέδου και Ακρ. Σίγκρι, ασιατικής ακτής. Στις 9 Οκτωβρίου ώρα 13.00 ο ΑΒΕΡΩΦ εισέρχεται στο Μούδρο, η πρωτεύουσα Κάστρο έχει καταληφθεί. Άγημα υψώνει την ελληνική σημαία. Στις 12 Οκτωβρίου τα περιπολικά συλλαμβάνουν προ των Δαρδανελίων το Φ/Γ PELURIAN, το φορτίο του οποίου (γαιάνθρακες) κατάσχεται για ανάγκες του στόλου και ακολουθεί ανθράκευση αυτού στο Μούδρο. Στις 14 Οκτωβρίου φθάνει το επίτακτο ΣΠΕΤΣΑΙ μεταφέροντας πυρομαχικά και πλαγιοδετεί στον ΑΒΕΡΩΦ. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας το ΑΒΕΡΩΦ μαζί με τα ΣΦΕΝΔΟΝΗ και ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ αποπλέουν για περιπολία στη διάρκεια της οποίας συλλαμβάνουν το Ε/Γ ΙΣΜΑΪΛΙΑ, όπου και επαναπλέουν στον Μούδρο (15/10). Στις 18 Οκτωβρίου και ώρα 06.00 ο Στόλος του Αιγαίου αποπλέει από Μούδρο σε σχηματισμό τριών μοιρών: 1η Μοίρα ΑΒΕΡΩΦ ΨΑΡΑ ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ και ΛΕΩΝ για κατάληψη νήσων Ίμβρου και Σαμοθράκης, 2η Μοίρα ΣΠΕΤΣΑΙ ΥΔΡΑ ΘΥΕΛΛΑ και ΛΟΓΧΗ για κατάληψη νήσου Θάσου και 3η Μοίρα ΚΑΝΑΡΗΣ με Τ/Π 14 για κατάληψη νήσου Αγ. Ευστράτιος. Τη μεσημβρία της αυτής ημέρας ο ΑΒΕΡΩΦ πραγματοποιείται απόβαση 150 ανδρών και κατάληψη της Ίμβρου. Συνεχίζονται περιπολίες προ των Στενών.
Στις 19 Οκτωβρίου εκδίδεται από το Υπουργείο Ναυτικών το ακόλουθο τηλεγράφημα προς όλες τις ναυτικές μονάδες:

            "Τορπιλοβόλο 11" υπό Κυβερνήτην Υποπλοίαρχον Ν. Βότσην εισελθόν εσπέρας χθες εις λιμένα Θεσσαλονίκης
            ετορπίλισεν επιτυχώς τουρκικόν πολεμικόν "ΦΕΤΙΧ ΜΠΟΥΛΕΝ" αφήσαν βυθισμένο. Κατέπλευσεν Αικατερίνη αβλαβές.
            Συγχαίρω από καρδίας Ελληνικόν Στόλον, πεποιθώς ότι η δράση του, μέχρι τέλους νικηφόρου αγώνος
            είναι ανταξία ενδόξων παραδόσεων Ελλήνων ναυμάχων" Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

Στις 20 Οκτωβρίου το ΣΠΕΤΣΑΙ ολοκληρώνει την κατάληψη της Θάσου. Σύμφωνα με λεπτομερή αναφορά του Κυβερνήτη ο ενθουσιασμός των κατοίκων είναι απερίγραπτος που ασπάζονταν τα χέρια των Ελλήνων αξιωματικών. Στις 21 Οκτωβρίου το ΕΣΠΕΡΙΑ συνοδεύει προς Πειραιά τα συλληφθέντα εν τω μεταξύ ξένα ατμόπλοια "Γιούλιτς", "Μάιν" και "Αστούριαν". Στις 24 Οκτωβρίου τη μεσημβρία ΑΒΕΡΩΦ ΛΕΩΝ ΘΥΕΛΛΑ και ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ αγκυροβολούν στον όρμο Τενέδου. Καλείται επί του ΑΒΕΡΩΦ ο Διοικητής της νήσου και ο αρχιερατικός επίτροπος ο οποίος γέρων σεβάσμιος γονατίζοντας και φιλώντας το κατάστρωμα ευχήθηκε: "Καλώς ωρίσατε". Αμέσως μετά ο ναύαρχος Κουντουριώτης εξήλθε και δια του τηλεγραφικού καλωδίου της Τενέδου διαβίβασε το ακόλουθο τηλεγράφημα προς στον Ναύσταθμο Κωνσταντινούπολης:

                        "Κατελάβομεν Τένεδον. Αναμένομεν αντίπαλον στόλον. Εάν στόλος σας στερείται γαιάνθρακας,
                        είμαι προθυμώτατος παραχωρήσω" ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ.

Στις 28 Οκτωβρίου καταπλέουν στον Μούδρο προερχόμενα εκ Σκιάθου τα τορπιλοβόλα Τ2 και Τ5 και την επομένη το πλωτό νοσοκομείο ΙΩΝΙΑ.

Νοέμβριος 1912

Στις 2 Νοεμβρίου και ώρα 07.00 αποπλέουν από Μούδρο το ΑΒΕΡΩΦ με τα ΠΑΝΘΗΡ, ΙΕΡΑΞ και ΘΥΕΛΛΑ με άγημα προς κατάληψη του Αγίου Όρους. Στις 11.30 οι Μονές φέρονται σημαιοστολισμένες. Το ΑΒΕΡΩΦ ανταποδίδει με 21 χαιρετιστήριες βολές. Μετά κατάπλου 13.45 στον όρμο Πρόβλακα εξέρχεται άγημα αξιωματικών, το οποίου εν ονόματι του Βασιλιά των Ελλήνων υψώνει την Ελληνική σημαία και κρατά τον Καϊμακάμη και άλλους Οθωμανούς ως "αμαχητί αιχμαλώτους πολέμου". Στις 18:00 πλοία αποπλέουν για Λήμνο, εκτός του ΘΫΕΛΛΑ που σπεύδει προς Ικαρία.

Στις 4 Νοεμβρίου και ώρα 14.00 το ΘΥΕΛΛΑ αναφέρει κατάληψη Ικαρίας.

Στις 7 Νοεμβρίου το απόγευμα τα 4 θωρηκτά με επικεφαλής το ΑΒΕΡΩΦ, καθώς και τα ΙΕΡΑΞ, ΝΙΚΗ, ΑΣΠΙΣ, ΒΕΛΟΣ, τα τορπιλοβόλα Τ-12 και Τ-14, εμπορικά Κανάρης και Πέλοψ πλήρη ναυτικών αγημάτων και με το νεότευκτο Α/Τ ΝΕΑ ΓΕΝΕΑ που συνοδεύει τα εμπορικά Ισμήνη και Καλουτά που μεταφέρουν ελληνικό τάγμα αποπλέουν για κατάληψη της Μυτιλήνης. Την επομένη το πρωί 05.00 επιχειρείται η απόβαση. Το μεσημέρι η νήσος είχε καταληφθεί. Στις 11.00 ο ελληνικός στόλος επαναπλέει στον Μούδρο.

Α' παγκόσμιος Πόλεμος

Κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, οι υπηρεσίες του ήταν ελάχιστες καθώς ο Τουρκικός Στόλος παρέμεινε κλεισμένος στα Δαρδανέλλια λόγω της ναυτικής υπεροχής των Συμμάχων. Με το τέλος του πολέμου εισέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη, όπου αποθεώθηκε από τον ελληνικό πληθυσμό της περιοχής. Οι Τούρκοι τα είχαν χάσει όλα πλέον.

Μικρασιατική εκστρατεία

Κατά τις επιχειρήσεις στην Μικρά Ασία, η κύρια προσφορά του ήταν η μεταφορά στρατιωτών και η κάλυψη των αποβατικών επιχειρήσεων στην Ανατολική Θράκη.
Το 1925 το θωρηκτό αναβαθμίστηκε στα ναυπηγεία Foregs et Chantiers, στην Τουλόν της Γαλλίας, για να ανταποκρίνεται στις καινούργιες απαιτήσεις. Έγινε αλλαγή λεβήτων και προβολέων, γενική επισκευή του σκάφους και των μηχανών με την οποία ανέκτησε την αρχική μέγιστη ταχύτητά του, αντικαταστάθηκε η ηλεκτρική εγκατάσταση, τοποθετήθηκαν αντιαεροπορικά πυροβόλα, εγκαταστάθηκε κατευθυντήρας διεύθυνσης βολής, αντικαταστάθηκε ο πρωραίος πολεμικός ιστός με άλλο ψηλότερο που έφερε εξαιρετική θωράκιση διεύθυνσης βολής κ.λπ. Το 1928 όλες οι εργασίες είχαν αποπερατωθεί και το πλοίο ήταν και πάλι επιχειρησιακά έτοιμο. Όπως και το 1911, έτσι και το 1937 ο «Αβέρωφ» βρέθηκε πάλι στη Βρετανία, αυτή τη φορά για τις τελετές της στέψης του βασιλιά Γεωργίου Στ΄.

Β' Παγκόσμιος Πόλεμος

Μετά την εισβολή και ραγδαία προέλαση των γερμανικών στρατευμάτων στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1941, λόγω της παλαιότητάς του, το ΓΕΝ σχεδίαζε να το βυθίσει, αλλά το πλήρωμά του εξεγέρθηκε και με δική του πρωτοβουλία διέφυγε στην Αλεξάνδρεια [εκκρεμεί παραπομπή]. Το Αβέρωφ ήταν ένα από τα λίγα ελληνικά πλοία που κατάφεραν να φτάσουν σώα στην Αλεξάνδρεια, καθώς τα περισσότερα βυθίστηκαν από τις επιδρομές γερμανικών αεροπλάνων. Κατά την διάρκεια του πολέμου το θωρηκτό έκανε περιπολίες στον Ινδικό Ωκεανό.

Απελευθέρωση

Στις 17 Οκτωβρίου του 1944, επικεφαλής για άλλη μια φορά του Στόλου, μετέφερε την τότε ελληνική κυβέρνηση από την εξορία στην απελευθερωμένη Αθήνα, με πλοίαρχο τον μετέπειτα Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας στις κυβερνήσεις Πέτρου Βούλγαρη, Σπυρίδωνα Μάτεση, ο οποίος υπήρξε και ο τελευταίος πλοίαρχος του Αβέρωφ. Το πλοίο αποσύρθηκε το 1952 και μέχρι το 1983 ήταν αγκυροβολημένο στον Πόρο.

Απόσυρση - Πλωτό Μουσείο

Το 1984 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να το μετατρέψει σε πλωτό μουσείο και το μετέφερε στο Φάληρο. Εκεί βρίσκεται από τότε και τιμάει με την παρουσία του το Ελληνικό Ναυτικό και την ναυτική κληρονομιά της Ελλάδος.

Απόδοση τιμών

Τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού που εισέρχονται στο λιμάνι του Φαλήρου πρέπει να τιμήσουν το "Γ. Αβέρωφ". Ο κυβερνήτης διατάζει το πλήρωμα "προς το Θωρηκτό Αβέρωφ Ακινησία Αριστερά (ή δεξιά ανάλογα με την πλευρά του πλοίου που φαίνεται το θωρηκτό)" και με το σχετικό σφύριγμα το πλήρωμα στέκεται σε στάση προσοχής πάνω στο κατάστρωμα κοιτώντας προς την πλευρά του θωρηκτού και οι αξιωματικοί χαιρετούν το θρυλικό θωρηκτό. Το 2003 βραβεύτηκε για τις υπηρεσίες που προσέφερε με το χρυσό μετάλλιο της Ακαδημίας Αθηνών.

Χαρακτηριστικά

Αρχική διαμόρφωση (1911-1926):


    Διαστάσεις : μήκος μεταξύ ορθίων 140,5 μ., πλάτος 21 μ., βύθισμα 7,5 μ.
    Εκτόπισμα: 10.118 τόνοι
    Μηχανή προώθησης: 2 τετρακύλινδρες παλινδρομικές ατμομηχανές τριπλής εκτόνωσης, 2 προωστήρες, 22 λέβητες υδραυλικού συστήματος Belleville, ενδεικτική ιπποδύναμη 19000 ίπποι.
    Ταχύτητα: 23 κόμβοι (την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχε μειωθεί στους 16 κόμβους) με καύσιμη ύλη 1500 τόνους άνθρακα.
    Πλήρωμα : 670 άνδρες.
    Οπλισμός:
        4 πυροβόλα 9,2 ιντσών (234 χιλιοστών), συστήματος Armstrong, σε δύο δίδυμους πύργους κατά μήκος, ανά ένα σε πλώρη και πρύμνη
        8 πυροβόλα 7,5 ιντσών (190 χιλιοστών), ομοίου συστήματος, σε 4 δίδυμους πύργους, ανά δύο εκατέρωθεν των πλευρών, στο ύψος της μέσης
        14 ταχυβόλα των 75 χιλ., 2 ταχυβόλα ανταεροπορικά (Α/Α) των 75 χιλ., 4 ταχυβόλα των 47 χιλ.
        3 τορπιλοσωλήνες, 2 υποβρύχιοι πλευρικοί και 1 υποβρύχιος πρυμναίος, 17 ιντσών (430 χιλιοστών)
    Οπλισμός την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (1940-1941) :
        2 δίδυμοι πύργοι των 23,4 εκατοστών κατά το διάμηκες
        8 πυροβόλα των 19,5 εκατοστών σε 4 δίδυμες πλευρικούς πύργους
        8 πυροβόλα των 7,6 εκατοστών
        4 Α/Α πυροβόλα των 7,6 εκατοστών και 6 πυροβόλα των 37 χιλιοστών (δύο υποβρύχιοι Τ/Σ πλευρικοί και ένα κατά το διάμηκες πρύμνης αφαιρέθηκαν κατά την μετασκευή του μεταξύ 1925-1926).
    Θωράκιση: Θωρική ζώνη ατράκτου 200 χιλ. μεσαία και 80 χιλ. ακραία, καταστρώματος 50 χιλ., πλευρικά 175 χιλ., και στα άκρα 100 χιλ., του πυροβολείου 175 χιλ., οι πύργοι των πυροβόλων 190 χιλ.
    Ακτίνα ενέργειας: 7125 μίλια με ταχύτητα 10 κόμβων, 2489 μίλια με ταχύτητα 18 κόμβων

[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/aver3816725555_8e49862c94_b_zps6dac85f5.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/800px-Averof_Today_zpsd29c0fe5.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/800px-Giorgios_Averoff_cruiser_diagrams_Brasseys_1923_zps445c43a4.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/Averof_zps9b249257.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/averantigr-Averof-ploio_zps5a605c4e.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/Averoff2434PEenvelope_zpsc304e171.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/Averoff2436box_zps12cf29b5.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/Averof_painting_1919_Bosporus_zpsf5618e3c.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/800px-Cruiser_Averof_lithograph_by_Christidis_zps3125899c.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/averThetaomegarhoetakappatauomicron3010-Alphabetaepsilon3010rhoomegaphi-Tauomicron-pilambdaomicroniota3010omicron-thetarhoup_zpse8ef2ac2.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/4_zps01c3c6f0.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]

Welcome to the Dark side of the Force............

    Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

    • Full Member
    • ***
    • Μηνύματα: 245
      • http://www.helmo.gr
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
    « Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 11, 2014, 01:40:37 πμ »
    ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Ο Παύλος Κουντουριώτης (9 Απριλίου 1855 − 22 Αυγούστου 1935) ήταν ναύαρχος του Βασιλικού Ναυτικού, αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και αρχηγός του Β΄ Στόλου κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους. Συμμετείχε στην κυβέρνηση της Θεσσαλονίκης ως μέλος της τριανδρίας και διετέλεσε δύο φορές Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
    Γεννήθηκε στην Ύδρα και καταγόταν από την αρχοντική ναυτική οικογένεια Κουντουριώτη. Ήταν γιος του Θεοδώρου Κουντουριώτη, γιου του πρώην πρωθυπουργού της Ελλάδας Γεωργίου. Ακολουθώντας τη ναυτική παράδοση της οικογένειας το 1875 κατατάχθηκε στο Βασιλικό Ναυτικό. Το 1886 συμμετείχε ως υποπλοίαρχος σε ναυτικές επιχειρήσεις στην Πρέβεζα, καθώς και σε αυτές στην Κρήτη κατά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 με τον βαθμό του πλωτάρχη. Ως κυβερνήτης του ατμομυώδρομου «Αλφειός» αποβίβασε το εκστρατευτικό σώμα του Συνταγματάρχου Τιμολέοντος Βάσσου στο Κολυμπάρι Χανίων τον Φεβρουάριο του 1897 και στη Σκάλα Λεπτοκαρυάς τον Απρίλιο του 1897. Ως κυβερνήτης του εκπαιδευτικού «Μιαούλης», ο ανθυποπλοίαρχος τότε Κουντουριώτης πραγματοποίησε το πρώτο υπερπόντιο ταξίδι ελληνικού πολεμικού, φθάνοντας ως την αμερικανική ήπειρο, και συγκεκριμένα στη Βοστώνη και τη Φιλαδέλφεια. Το 1908 έγινε υπασπιστής του βασιλέως Γεωργίου Α΄ και τον επόμενο χρόνο προάχθηκε σε πλοίαρχο.
    Τον Ιούνιο του 1911 και λόγω απειθαρχίας του πληρώματος του θωρηκτού «Αβέρωφ», τη θέση του κυβερνήτη ανέλαβε ο τότε πλοίαρχος Παύλος Κουντουριώτης. Με την έκρηξη των Βαλκανικών Πολέμων προάχθηκε σε υποναύαρχο ενώ στις 16 Απριλίου του 1912 έγινε αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου 1912[4]. Στη συνέχεια γίνεται αρχηγός του στόλου του Αιγαίου και αναλαμβάνει δράση. Ως κυβερνήτης του θωρηκτού «Αβερωφ» καταλαμβάνει τη Λήμνο, ενώ τις επόμενες ημέρες ακολουθούν οι Θάσος, Ίμβρος, Τένεδος, Ψαρά, Άγιος Ευστράτιος και Σαμοθράκη. Μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου είχε κατορθώσει να ελευθερώσει όλα σχεδόν τα νησιά του Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένης και της Χίου. Με το θωρηκτό «Αβέρωφ» συμμετέσχε σε δύο ναυμαχίες, σε αυτή της Έλλης και σε αυτή της Λήμνου (5 Ιανουαρίου 1913). Η τελευταία ναυμαχία κερδήθηκε χάρη σε παράτολμο ελιγμό του Κουντουριώτη, ο οποίος θεωρήθηκε ασυλλόγιστος ηρωισμός. Οι επιτυχημένοι χειρισμοί του ανάγκασαν τον τουρκικό στόλο να αποσυρθεί στα Δαρδανέλλια.

    Με τη λήξη των Βαλκανικών Πολέμων προάχθηκε σε αντιναύαρχο δια εξαιρετικάς εν πολέμω υπηρεσίας. Αξίζει να σημειωθεί οτι ήταν ο πρώτος Έλληνας μετά τον Κωνσταντίνο Κανάρη που ελάμβανε αυτό τον βαθμό. Στη συνέχεια ανέλαβε το υπουργείο Ναυτικών στις κυβερνήσεις Αλέξανδρου Ζαΐμη και Στέφανου Σκουλούδη. Διαφωνώντας με την πολιτική της ουδετερότητας της Ελλάδας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο συμμετέσχε στην κυβέρνηση της Θεσσαλονίκης ως μέλος της Τριανδρίας (Δαγκλής-Βενιζέλος-Κουντουριώτης). Το 1917 ανέλαβε για ακόμη μια φορά το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου ναυτικών και την ίδια χρονιά αποστρατεύθηκε με τον βαθμό του ναυάρχου τιμής ένεκεν.
    Μετά τον θάνατο του βασιλιά Αλέξανδρου, ανέλαβε καθήκοντα αντιβασιλέως μέχρι τον Νοέμβριο του 1920, και ξανά μετά την αναχώρηση του Βασιλέως Κωνσταντίνου για την Μικρά Ασία (την άνοιξη του 1921 μέχρι την άνοιξη του 1922). Επίσης μετά την αναχώρηση του Γεωργίου Β΄ από τη χώρα, τον Δεκέμβριο του 1923, έως την ανακήρυξη της Δημοκρατίας, τον Μάρτιο του 1924. Ως πρόσωπο μεγάλου κύρους και ευρείας αποδοχής εκλέχθηκε προσωρινά πρώτος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι το 1926, όταν και παραιτήθηκε διαμαρτυρόμενος για τη δικτατορία του στρατηγού Θεόδωρου Παγκάλου. Στις 4 Ιουνίου 1929 επανεκλέχθηκε στο αξίωμα του Προέδρου από τη Βουλή και τη Γερουσία, αλλά παραιτήθηκε οριστικά αυτή τη φορά, τον Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου, για λόγους υγείας. Απεβίωσε στις 22 Αυγούστου 1935 στο Παλαιό Φάληρο. Είχε νυμφευθεί δύο φορές, στο Λονδίνο το 1889 με την Αγγελική Πετροκόκκινου (1865-1903) και στην Αθήνα το 1918 με την Ελένη Κούππα (1876-1957). Απέκτησε παιδιά με την πρώτη του σύζυγο. Ενταφιάστηκε στην Ύδρα, κατόπιν επιθυμίας του.

    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/pauloskoyntoyrivths2_zps0413afce.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/paulos1224757977-a-ko7_zps504c66ca.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/paulos-kountouriwtis_zps93679ac4.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
    Welcome to the Dark side of the Force............

      Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

      • Full Member
      • ***
      • Μηνύματα: 245
        • http://www.helmo.gr
      ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
      « Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 11, 2014, 01:49:27 πμ »
      Πλήρες review και με πολλές φωτο μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.steelnavy.com/YSAveroff.htm

      Πάμε στα δικά μας τώρα.............η ποιότητα υπεράνω κριτικής, η χύτευση της ρητίνης από τις καλύτερες που έχω δει, τα φωτοχαραγμένα επίσης, το μοναδικό θεματάκι που αντιμετωπίζω μέχρι στιγμής είναι η ασάφεια σε μερικά σημεία του φυλλαδίου οδηγιών...ευτυχώς που υπάρχει το διαδίκτυο και τα περιοδικά για να βγάλω άκρη :icon_biggrin:
      Στο στάδιο αυτό έχουν απαλλαγεί από το μπλοκ ρητίνης τα φουγάρα και τα πυροβόλα, κύρια και δευτερεύοντα, ενώ έχουν ήδη κολληθεί και τα στοιχεία εξαερισμού στις προβλεπόμενες θέσεις. Έχουν επίσης κολληθεί και μερικά φωτοχαραγμένα.

      [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3889copy_zps4ae38e9a.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
      [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3888copy_zps8f934258.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
      [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3893copy_zps404ae3eb.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
      [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3890copy_zps7db71ab6.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
      [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3892copy_zpse8158686.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
      [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3894copy_zpsbe4bd594.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
      [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3895copy_zpsd1220fd5.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
      [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3891copy_zpsb8821225.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]


      Welcome to the Dark side of the Force............

        Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

        • Full Member
        • ***
        • Μηνύματα: 245
          • http://www.helmo.gr
        ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
        « Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 11, 2014, 01:49:54 πμ »
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3897copy_zps6f513408.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3896copy_zpsfab47edc.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3898copy_zps13877a32.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3899copy_zps9bc56c90.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3947copy_zps8253e90e.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3948copy_zpsa3325c36.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3949copy_zpsf9cd1e92.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3950copy_zps6b71c0ae.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3952copy_zps07ab56d8.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /][img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3951copy_zpsa8756a4b.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3953copy_zps78a2bb41.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3955copy_zps9cf72a20.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_3954copy_zps3b6121d4.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
        Welcome to the Dark side of the Force............

          Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

          • Full Member
          • ***
          • Μηνύματα: 245
            • http://www.helmo.gr
          ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
          « Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 11, 2014, 01:52:59 πμ »
          Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν τα καπάκια των εξαεριστήρων μαζί με το εσωτερικό τους στήριγμα από p.e., κάποιες εξέδρες για τα πυροβόλα, ενώ κατασκευάστηκε και μια μικρή πλατφόρμα εκατέρωθεν του κεντρικού φουγάρου από φύλλο πλαστικού. Επίσης κολλήθηκαν και οι κάννες των πυροβόλων μαζί με κάποια μικρού διαμετρήματος στην οροφή των κύριων πύργων. Συνεχίζουμε αργά αλλά σταθερά!!!

          [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4103copy_zps3520342b.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
          [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4105copy_zps7f2ef1e5.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
          [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4107copy_zps7ad9e4f9.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
          [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4102copy_zps1878cfab.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
          [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4106copy_zps6e1c2975.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
          [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4108copy_zps644fcd99.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
          [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4109copy_zps16573204.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
          [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4104copy_zps67351109.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]


          Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον και το χρόνο σας!!! :
          Welcome to the Dark side of the Force............

            Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

            • Kapitän zur See
            • Administrator
            • Hero Member
            • *****
            • Μηνύματα: 9432
            • Kapitän zur See
              • http://www.emioannina.gr/
            ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
            « Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 11, 2014, 12:50:55 μμ »
            Αριστούργημα θα βγεί Θάνο!  Πολύ δουλειά σε κορυφαίο μοντέλο φίλε  
            Καλή συνέχεια!

            Υ.Γ. Υποδειγματική παρουσίαση!
            « Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 11, 2014, 12:52:34 μμ από George R »
            Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

            "Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"

            Αποσυνδεδεμένος GEORGE KOUTSOUKOS

            • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
            • Hero Member
            • *****
            • Μηνύματα: 954
            • "mouliapas"
            ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
            « Απάντηση #6 στις: Μάρτιος 11, 2014, 02:38:56 μμ »
            Σπουδαία εργασία σ΄ένα θρυλικό πλοίο...έχω εντυπωσιαστεί!!   Που να το δούμε και τελειωμένο..
            Πονούντων και κινδυνευόντων τα καλά και μεγάλα έργα.

              " Μέγας Αλέξανδρος"
                
            Ανδρείος ο περί τον καλόν θάνατον αδεής.

               ¨Αριστοτέλης¨

            Αποσυνδεδεμένος Alexandros

            • Global Moderator
            • Hero Member
            • *****
            • Μηνύματα: 3610
            ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
            « Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 11, 2014, 07:48:52 μμ »
            Καλή συνέχεια με το θέμα σου Θάνο. Μου αρέσει πολύ το συγκεκριμένο κιτ!
            « Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 11, 2014, 07:52:24 μμ από Alexandros »
            Ντάκης Αλέξανδρος/ Ntakis Alexandros

            Αποσυνδεδεμένος PANAGIOTIS

            • Μέλη της Ε.Μ.Ι.
            • Sr. Member
            • ****
            • Μηνύματα: 275
            ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
            « Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 12, 2014, 11:38:55 πμ »
            Εύχομαι κι εγώ ευόδωση του ωραίου αυτού έργου σου. Πρόκειται για ένα πολύ καλοφτιαγμένο ΚΙΤ με αρκετή λεπτομέρεια, παρά το μικρό μέγεθός του.
            Σχετικά με το ιστορικό θα ήθελα να συμπληρώσω, ότι  το Γ.ΑΒΕΡΩΦ. δεν ήταν ακριβές αντίγραφο των  PISA και AMALFI . Σε γενικές γραμμές ήταν το ίδιο, όχι όμως και ακριβές αντίγραφο.  
            Μια από τις σημαντικές διαφορές ήταν ότι τα μεγάλα πυροβόλα των PISA και AMALFI ήταν 10 ιντζών  (254 χιλ), ενώ του ΑΒΕΡΩΦ 9,2 ιντζών (234 χιλ.).
            Στις πιο κάτω φωτογραφίες φαίνονται και μερικές άλλες μικροδιαφορές, όπως οτι  δεν είχαν μπροστινό ιστό. (Στο PISA τοποθετήθηκε το 1920).Ο οπίσθιος ιστός είναι τοποθετημένος πιο μπροστά, έτσι ώστε η μπούμα του μεγάλου παλάγκου να πηγαίνει προς τα πίσω και όχι προς τα εμπρός, όπως στον ΑΒΕΡΩΦ. Επίσης δεν είναι τρίποδος, αλλά απλός.
            Πρόσεξε και το σχήμα των πύργων των πυροβόλων, κι αυτό διαφέρει.


            [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] To AMALFI

            [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] To PISA μετά την τοποθέτηση του μπροστινού ιστού.

            Αυτά για την ιστορία. Τώρα προέχει η κατασκευή του μοντέλου και θα την παρακολουθήσω με ενδιαφέρον

            [/color]Παναγιώτης Χρυσοβέργης / Panagiotis Chrissovergis[font=]

            [/color]Το "δεν μπορώ" βρίσκεται μόνο στο νεκροταφείο. Απ' έξω είναι μόνο το "δεν θέλω"[font=]

            Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

            • Full Member
            • ***
            • Μηνύματα: 245
              • http://www.helmo.gr
            ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
            « Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 16, 2014, 10:02:58 μμ »
            Παράθεση από: George R
            Αριστούργημα θα βγεί Θάνο!  Πολύ δουλειά σε κορυφαίο μοντέλο φίλε  
            Καλή συνέχεια!

            Υ.Γ. Υποδειγματική παρουσίαση!

            Ευχαριστώ πολύ Γιώργο!!!!!!
            Welcome to the Dark side of the Force............

              Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

              • Full Member
              • ***
              • Μηνύματα: 245
                • http://www.helmo.gr
              ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
              « Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 16, 2014, 10:05:10 μμ »
              Παράθεση από: GEORGE KOUTSOUKOS
              Σπουδαία εργασία σ΄ένα θρυλικό πλοίο...έχω εντυπωσιαστεί!!   Που να το δούμε και τελειωμένο..

              Ευχαριστώ πολύ!!!!!! Ελπίζω να μην απογοητευτείτε στο τέλος.........
              Welcome to the Dark side of the Force............

                Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

                • Full Member
                • ***
                • Μηνύματα: 245
                  • http://www.helmo.gr
                ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
                « Απάντηση #11 στις: Μάρτιος 16, 2014, 10:08:11 μμ »
                Παράθεση από: Alexandros
                Καλή συνέχεια με το θέμα σου Θάνο. Μου αρέσει πολύ το συγκεκριμένο κιτ!

                Ευχαριστώ πολύ 'Αλεξ!!!!!! Θα σου αρέσει ακόμα περισσότερο με την παραλλαγή!!!!
                Welcome to the Dark side of the Force............

                  Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

                  • Full Member
                  • ***
                  • Μηνύματα: 245
                    • http://www.helmo.gr
                  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
                  « Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 16, 2014, 10:14:28 μμ »
                  Παράθεση από: PANAGIOTIS
                  Εύχομαι κι εγώ ευόδωση του ωραίου αυτού έργου σου. Πρόκειται για ένα πολύ καλοφτιαγμένο ΚΙΤ με αρκετή λεπτομέρεια, παρά το μικρό μέγεθός του.
                  Σχετικά με το ιστορικό θα ήθελα να συμπληρώσω, ότι  το Γ.ΑΒΕΡΩΦ. δεν ήταν ακριβές αντίγραφο των  PISA και AMALFI . Σε γενικές γραμμές ήταν το ίδιο, όχι όμως και ακριβές αντίγραφο.  
                  Μια από τις σημαντικές διαφορές ήταν ότι τα μεγάλα πυροβόλα των PISA και AMALFI ήταν 10 ιντζών  (254 χιλ), ενώ του ΑΒΕΡΩΦ 9,2 ιντζών (234 χιλ.).
                  Στις πιο κάτω φωτογραφίες φαίνονται και μερικές άλλες μικροδιαφορές, όπως οτι  δεν είχαν μπροστινό ιστό. (Στο PISA τοποθετήθηκε το 1920).Ο οπίσθιος ιστός είναι τοποθετημένος πιο μπροστά, έτσι ώστε η μπούμα του μεγάλου παλάγκου να πηγαίνει προς τα πίσω και όχι προς τα εμπρός, όπως στον ΑΒΕΡΩΦ. Επίσης δεν είναι τρίποδος, αλλά απλός.
                  Πρόσεξε και το σχήμα των πύργων των πυροβόλων, κι αυτό διαφέρει.


                  [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] To AMALFI

                  [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] To PISA μετά την τοποθέτηση του μπροστινού ιστού.

                  Αυτά για την ιστορία. Τώρα προέχει η κατασκευή του μοντέλου και θα την παρακολουθήσω με ενδιαφέρον

                  Παναγιώτη ευχαριστώ πολύ!!!!
                  Όντως υπήρχαν διαφορές στη σχεδίαση, αφού ο ΑΒΕΡΩΦ ήταν τύπου Pisa. Αυτό που ψάχνω να βρω είναι τι διαφορές είχε το ίδιο το πλοίο όταν υπηρετούσε στην Ινδικό κατά τον ΒΠΠ.....Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μου στο πλοίο η υπεύθυνη του γραφείου τύπου δεν μπόρεσε να με διαφωτίσει, καθώς μου είπε ότι θα χρειαζόμουν κάποιου είδους διαπίστευση, π.χ. δημοσιογραφική, για να αναζητήσω στα αρχεία τέτοιου είδους πληροφορίες και όχι απλά "χομπίστικη"............τεσπα, με το θέμα της παραλλαγής έβγαλα άκρη, να δω τώρα τι θα κάνω και με τον εξτρα οπλισμό....
                  Welcome to the Dark side of the Force............

                    Αποσυνδεδεμένος Thanos Mentzelopoulos

                    • Full Member
                    • ***
                    • Μηνύματα: 245
                      • http://www.helmo.gr
                    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
                    « Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 25, 2014, 01:48:35 πμ »
                    Συνέχεια με το πλοίο-Θρύλος του ΠΝ και του Γένους, επί τη ευκαιρία και της Εθνικής Επετείου!!!
                    Κολλήθηκαν οι τσιμινιέρες με τα φωτοέτσια τους, καθώς και οι 4 πλατφόρμες των λεμβών. Η λεπτομέρεια, ειδικά στις πλατφόρμες, απλά κορυφαία, αλλά κρίμα που δεν θα φαίνεται σχεδόν τίποτα μόλις μπουν και οι βάρκες..... Έχει πάντως αρκετή δουλείτσα ακόμα  

                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4192copy_zpsd443f4cd.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4196copy_zpsddf4731c.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4193copy_zps187d5ab0.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4197copy_zps217cf5de.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4194copy_zps0641ff05.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4199copy_zps0ea60642.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4198copy_zpscdcd3770.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4195copy_zpsde7e97d9.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]
                    [img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/thanosmen3/IMG_4200copy_zps36f9abad.jpg\\\" border=\\\"0\\\" class=\\\"linked-image\\\" /]

                    Eυχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον και το χρόνο σας!!!
                    Welcome to the Dark side of the Force............

                      Αποσυνδεδεμένος Tango-Echo

                      • Kapitän zur See
                      • Administrator
                      • Hero Member
                      • *****
                      • Μηνύματα: 9432
                      • Kapitän zur See
                        • http://www.emioannina.gr/
                      ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
                      « Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 25, 2014, 09:03:34 πμ »
                      Heavy Metal ο Μπάρμπα Γιώργης!
                      Γιώργος Ρούμπος / George Roumbos / Йоргос Румбос / Georg Roumbos / Георге Роумбос

                      "Ich lasse mir doch mein Schiff nicht unter dem Arsch wegschiessen.  Feuererlaubnis !"