Ένωση Μοντελιστών Ιωαννίνων

Θέματα Μοντελισμού => Τηλεκατευθυνόμενος Μοντελισμός => Αυτοκίνητα => Μήνυμα ξεκίνησε από: panosr στις Ιούλιος 29, 2009, 04:31:27 μμ

Τίτλος: ΘΕΡΜΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΡΟΛΟΓΙΕΣ
Αποστολή από: panosr στις Ιούλιος 29, 2009, 04:31:27 μμ
ΘΕΡΜΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΡΟΛΟΓΙΕΣ

ΝΙΤΡΟ:     Είναι συστατικό μίγματος που χρησιμοποιείται στα  καύσιμα των μοντέλων και συνήθως περιέχεται σε ποσοστό από 5% έως 30%. Όση  μεγαλύτερη περιεκτικότητα έχουμε σε Νίτρο (Νιτρομεθάνιο), τόσο περισσότερη ισχύ  βγάζει ο κινητήρας. Η μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νίτρο, ανεβάζει στροφές στον  κινητήρα. Ταυτόχρονα όμως παράγονται μεγαλύτερες θερμοκρασίες, που αν περάσουν  κάποιο όριο μπορεί να καταστρέψουν τον κινητήρα. Το ποσοστό του νίτρο που  πρέπει να χρησιμοποιείτε με τα καύσιμά σας εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα  και την χρήση που θα του κάνετε.
  Η ποιότητα των λιπαντικών στα καύσιμα, μπορούν να προσφέρουν περισσότερη  προστασία στη υπερθέρμανση. Τα υπόλοιπα συστατικά του καυσίμου είναι Μεθανόλη  και λιπαντικά όπως καστορέλαιο ή άλλα συνθετικά. Το Νιτρομεθάνιο επενεργεί σαν  καταλύτης στο μίγμα και βοηθά στην αύξηση της ισχύος των αναφλέξεων μέσα στους  μοντελιστικούς κινητήρες. Η Μεθανόλη είναι η κύρια καύσιμη ύλη που αναφλέγεται  και το καστορέλαιο είναι το ψυκτικό και λιπαντικό μαζί όλων των κινούμενων  μερών του κινητήρα.
ΠΛΟΥΣΙΟ ΜΙΓΜΑ:     Το πλούσιο μίγμα καυσίμου, είναι όταν έχετε μεγάλη  ποσότητα καυσίμου σε αναλογία αέρα. Γυρίζοντας την βελόνα τροφοδοσίας καυσίμου  στο καρμπυρατέρ με αντίθετη φορά από τους δείκτες του ρολογιού, κάνει το μίγμα  πλούσιο. Αυτή η περίπτωση είναι ασφαλής για τον κινητήρα, γιατί το πολύ καύσιμο  τον ψύχει και επίσης κρατάει  τις στροφές  του χαμηλά με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες κατά την  λειτουργία του, που θα του προκαλούσαν βλάβες και ειδικά πριν το στρώσιμο. Στην  σωστή ρύθμιση ένα παχύ «μπλε» σύννεφο καπνού βγαίνει από τη εξάτμιση και μια  καθυστέρηση στην ανταπόκριση του γκαζιού είναι η ένδειξη ενός πλούσιου  μίγματος. Εάν το παρακάνουμε σε πλούσιο μίγμα ο κινητήρας μπουκώνει, δεν ξεκινά  εύκολα και στο τέρμα γκάζι σβήνει.
ΦΤΩΧΟ ΜΙΓΜΑ: Το φτωχό μίγμα καυσίμου, είναι όταν έχετε μικρή ποσότητα  καυσίμου σε αναλογία αέρα. Γυρίζοντας τη βελόνα τροφοδοσίας καυσίμου με τη φορά  των δεικτών του ρολογιού, το μίγμα γίνεται φτωχό. Σε περίπτωση φτωχού μίγματος,  ο κινητήρας ανεβάζει εντυπωσιακά υψηλές στροφές   που σημαίνει περισσότερες αναφλέξεις άρα και παραγωγή περισσότερης  θερμότητας στη μονάδα του χρόνου. Κάτι τέτοιο θα υπερθερμάνει τον κινητήρα, ο  οποίος επιπλέον τροφοδοτούμενος με φτωχή αναλογία καυσίμου λιπαίνεται λιγότερο,  κάνοντας τις συνθήκες λειτουργίας του ακόμη πιο κρίσιμες. Παρατεταμένη  λειτουργία του κινητήρα σε κατάσταση υπερθέρμανσης προκαλεί φθορά στα μέταλλα  του θαλάμου καύσεως και ειδικά στο χιτώνιο και το πιστόνι. Η φθορά αυτή θα  προκαλέσει απώλεια της συμπίεσης του κινητήρα και πτώση της ισχύος του. Αραιό  σύννεφο «μπλε» καπνού που βγαίνει από την εξάτμιση ή και καθόλου, καθώς και μια  υψηλή συχνότητα θορύβου του κινητήρα είναι η ένδειξη του φτωχού μίγματος.
Τίτλος: ΘΕΡΜΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΡΟΛΟΓΙΕΣ
Αποστολή από: Tango-Echo στις Ιούλιος 29, 2009, 04:55:44 μμ
Πολύ καλό άρθρο Παναγιώτη, γίνεται μόνιμο