Ένωση Μοντελιστών Ιωαννίνων

Θέματα Μοντελισμού => Τηλεκατευθυνόμενος Μοντελισμός => Πλοία => Μήνυμα ξεκίνησε από: PANAGIOTIS στις Ιανουάριος 28, 2013, 10:17:27 μμ

Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Ιανουάριος 28, 2013, 10:17:27 μμ
Μιά νέα κατασκευή άρχισε στο "ναυπηγείο" μου και θα προχωρήσει παράλληλα με τις άλλες δύο (ΚΙΛΚΙΣ, YAMATO).
Πρόκειται για το μοντέλο ενός LIBERTY, σε κλίμακα 1/96. Δεν είναι ιδιοκατασκευή. Είναι ΚΙΤ, αλλά από τα πολύ απαιτητικά.
Ενας φίλος μου, καπετάνιος του εμπορικού ναυτικού, θέλησε να το κατασκευάσει, για να του θυμίζει τα νειάτα του, τότε, που σαν νέος, υπηρέτησε σε ένα τέτοιο πλοίο. Όμως, το ΚΙΤ αυτό είναι για προχωρημένους μοντελιστές (θέλει αρκετή ιδιοκατεσκευή). Για τον λόγο αυτό μου ζήτησε να τον βοηθήσω. Έτσι μπήκε και αυτό στην "ναυπηγηκή κλίνη".
Εξυπακούεται οτι επισκεφθήκαμε πρώτα το LIBERTY, που βρίσκεται, σαν μουσείο, στον Πειραιά, και φωτογραφίσαμε λεπτομέρειες.
Η γάστρα ήταν έτοιμη, από πολυεστέρα. Οι υπερκατασκευές είναι ζωγραφισμένες πάνω σε λευκό πλαστικό και θέλουν κόψιμο, τρύπημα, συναρμολόγηση, στοκάρισμα και βάψιμο. Λόγω πάχους των γραμμών χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο κόψιμο, και συνεχές μετρημα και ταίριασμα των υπερκατασκευών. Για τον λόγο αυτό αναγκάστηκα να διαλύσω την γέφυρα (που είχε προετοιμάσει ο φίλος μου), επειδή προεξείχε αρκετά από το σκάφος.
Αναγκάστηκα να διορθώσω και  τα μακρόστενα ανοιγματα, στο κάτω μέρος του περαπέτου του κυρίως καταστρώματος, επειδή ήταν τελείως λανθασμένα, από το ΚΙΤ. (στοκάρισμα - νέο τρύπημα κλπ).
Αφού τελείωσα με αυτές τις άχαρες δουλειές, αρχίζω πιά το πιό ευχαριστο μέρος της κατασκευής.
Πιό κάτω μερικές από τις πρώτες φωτογραφίες.


[attachthumb=1]Το γενικό σχέδιο του πλοίου.

[attachthumb=2] Λεπτομέρεια της γέφυρας.

[attachthumb=3][attachthumb=4][attachthumb=5] Έτσι το παρέλαβα.

[attachthumb=6][attachthumb=7]Η εργασία αρχίζει[/font][/size]
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: Alexandros στις Ιανουάριος 29, 2013, 02:26:43 μμ
Καλή συνέχεια Παναγιώη!
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: Tango-Echo στις Ιανουάριος 29, 2013, 02:56:27 μμ
Ασταμάτητος κε Κυβερνήτα!!!
Άμα είχαν και τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά τόση δουλειά, θα είχε σωθεί κοσμάκης λέμε!!!
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Ιανουάριος 31, 2013, 11:44:09 πμ
Παράθεση από: Alexandros
Καλή συνέχεια Παναγιώη!

Ευχαριστώ για την ευχή, Αλέξανδρε. Την χρειάζομαι.
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Ιανουάριος 31, 2013, 11:51:57 πμ
Παράθεση από: George R
Ασταμάτητος κε Κυβερνήτα!!!
Άμα είχαν και τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά τόση δουλειά, θα είχε σωθεί κοσμάκης λέμε!!!

Υπάρχουν, δυστυχώς, πολλές παράμετροι, που με σταματούν. Όπως ιώσεις, κρυολογήματα, οικονομική στενώτης κλπ.
Με το βάψιμο είχα καποια προβλήματα, πιθανόν από την έλλειψη εμπειρίας με τον πολυεστέρα (γάστρα). Τα χρώματα, ιδίως στα πρώτα χέρια, τρέχουν    , παρά το ότι αρχικά ψέκασα με αστάρι, με το οποίο δεν είχα προβλήματα. Ειδικά με το άσπρο, η κατάσταση ήταν δραματική. Αν έχεις τίποτε συμβουλές, τις χρειάζομαι.
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: Tango-Echo στις Ιανουάριος 31, 2013, 03:03:53 μμ
Παράθεση από: PANAGIOTIS
Υπάρχουν, δυστυχώς, πολλές παράμετροι, που με σταματούν. Όπως ιώσεις, κρυολογήματα, οικονομική στενώτης κλπ.
Με το βάψιμο είχα καποια προβλήματα, πιθανόν από την έλλειψη εμπειρίας με τον πολυεστέρα (γάστρα). Τα χρώματα, ιδίως στα πρώτα χέρια, τρέχουν    , παρά το ότι αρχικά ψέκασα με αστάρι, με το οποίο δεν είχα προβλήματα. Ειδικά με το άσπρο, η κατάσταση ήταν δραματική. Αν έχεις τίποτε συμβουλές, τις χρειάζομαι.

Ποιό λευκό έβαλες?
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Ιανουάριος 31, 2013, 08:44:12 μμ
Παράθεση από: George R
Ποιό λευκό έβαλες?

Λευκό ματ 34 της Humbrol.
Και το γκρί έτρεξε. Λιγότερο όμως. Ίσως να είμουν πιό προσεκτικός και λιγότερο βιαστικός. Ίσως όμως και να φταίει και η αραίωση.
Το γρί το αραίωσα 1 προς 1 ενώ το άσπρο 1 προς 2.
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: Tango-Echo στις Ιανουάριος 31, 2013, 09:42:46 μμ
Θα σου προτείνω για το λευκό να βάζεις ακρυλικό, το Flat White της Italeri είναι πολύ καλό και δεν κιτρινίζει με τα χρόνια  
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: Spiros X στις Ιανουάριος 31, 2013, 11:58:54 μμ
Πολύ όμορφο κυβερνήτα , καλή συνέχεια. Εμένα μου έκανε δώρο η γυναίκα μου μια τριήρη του 480 π΄Χ και είμαι έτοιμος να ξεκινήσω.
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Φεβρουάριος 01, 2013, 12:09:43 μμ
Παράθεση από: George R
Θα σου προτείνω για το λευκό να βάζεις ακρυλικό, το Flat White της Italeri είναι πολύ καλό και δεν κιτρινίζει με τα χρόνια  

Δεν έχω ποτέ χρησιμοποιήσει ακρυλικά χρώματα και ως εκ τούτου δεν έχω καμία εμπειρία. Δεν ξέρω, αν υπάρχουν αντιστοιχίες με τα HUMBROL (πέρα από τα ασπρο και μαύρο), πόσο αραίωμα θέλουν, για χρήση με αερογράφο κι άλλα πολλά. Πάντως βασιζόμενος στην δική σου εμπειρία θα τα δοκιμάσω. Θα αποφύγω και τις αλλεργείες από τα διαλυτικά  
Ευχαριστώ.
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Φεβρουάριος 01, 2013, 12:16:29 μμ
Παράθεση από: Spiros X
Πολύ όμορφο κυβερνήτα , καλή συνέχεια. Εμένα μου έκανε δώρο η γυναίκα μου μια τριήρη του 480 π΄Χ και είμαι έτοιμος να ξεκινήσω.

Ευχαριστώ Σπύρο.
Είσαι πολύ τυχερός που σου έκανε τέτοιο δώρο η γυναίκα σου. Συνήθως οι γυναίκες δεν κάνουν παρόμοια δώρα.
Ελπίζω να δούμε σύντομα την αρχή της κατασκευής σου. Καλή αρχή λοιπόν και υπομονή.
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Φεβρουάριος 01, 2013, 12:21:57 μμ
Μετά απο μερικά προβληματάκια με το βάψιμο, έχει βαφεί η άνω άσπρη λωρίδα, καθώς και το γκρί της γάστρας.

[attachthumb=1] [attachthumb=2]

Τώρα πρέπει να βαφεί η μοράβια και μαύρη γραμμή της ισάλου.

Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: Tango-Echo στις Φεβρουάριος 01, 2013, 02:54:50 μμ
Παράθεση από: PANAGIOTIS

Δεν έχω ποτέ χρησιμοποιήσει ακρυλικά χρώματα και ως εκ τούτου δεν έχω καμία εμπειρία. Δεν ξέρω, αν υπάρχουν αντιστοιχίες με τα HUMBROL (πέρα από τα ασπρο και μαύρο), πόσο αραίωμα θέλουν, για χρήση με αερογράφο κι άλλα πολλά. Πάντως βασιζόμενος στην δική σου εμπειρία θα τα δοκιμάσω. Θα αποφύγω και τις αλλεργείες από τα διαλυτικά  
Ευχαριστώ.

Για αερογράφο ισχύουν ότι και με τα σμάλτα, αραίωση μέχρι να έχει την ροή του συμπηκνωμένου γάλακτος.  Από εκεί και ύστερα, η αραίωση γίνεται με το κλασσικό οικιακό Άζαξ ή με σκέτο νεράκι, αν και καλό είναι να βάζεις αποσταγμένο νερό για την αποφυγή αλάτων.

Αντιστοιχίες Humbrol θα βρείς εδώ: (http://www.humbrol.com/convert-to-humbrol/conversion-tables/)

Για τα ακρυλικά της Italeri κοίτα εδώ: (http://shop.italeri.com/Category/115-acrylic-paints.aspx)
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Φεβρουάριος 01, 2013, 08:05:08 μμ
Παράθεση από: George R
Για αερογράφο ισχύουν ότι και με τα σμάλτα, αραίωση μέχρι να έχει την ροή του συμπηκνωμένου γάλακτος.  Από εκεί και ύστερα, η αραίωση γίνεται με το κλασσικό οικιακό Άζαξ ή με σκέτο νεράκι, αν και καλό είναι να βάζεις αποσταγμένο νερό για την αποφυγή αλάτων.

Αντιστοιχίες Humbrol θα βρείς εδώ: (http://www.humbrol.com/convert-to-humbrol/conversion-tables/)

Για τα ακρυλικά της Italeri κοίτα εδώ: (http://shop.italeri.com/Category/115-acrylic-paints.aspx)

Γιώργο, σ' ευχαριστώ πολύ για όλα
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Ιούλιος 23, 2013, 04:22:08 μμ
Με την απασχόλησή μου στην γάστρα του ΚΙΛΚΙΣ, άφησα λίγο πίσω το LIBERTY, χωρίς όμως να το εγκαταλείψω τελείως.
Τοποθέτησα τις άκρες των νομέων, που προβάλουν πάνω από το κατάστρωμα και στηρίζουν το παραπέτο. τις έβαψα με το κιτρινωπό χρώμα και όταν έβαψα την γάστρα του ΚΙΛΚΙΣ, έβαψα και αυτή του LIBERTY. (Μ' ένα σμπάρο δυό τρυγώνια).
Το αποτέλεσμα στις πιό κάτω φωτογραφίες.


[attachthumb=1] [attachthumb=2] [attachthumb=3]
Τίτλος: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: Tango-Echo στις Ιούλιος 23, 2013, 04:48:48 μμ
Ωραίο στρώσιμο στο χρώμα, προχωρά κι αυτό!
Τίτλος: Απ: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Ιανουάριος 24, 2018, 09:39:37 μμ
Φίλοι μου μοντελιστές. Μετά από ένα μεγάλο διάστημα μοντελιστικής σιωπής, προσπαθώ να επανέλθω, σιγά – σιγά στην ενεργό μοντελιστική δράση. Το μοντέλο, που περιμένει υπομονετικά να αποπερατωθεί, είναι αυτό του LIBERTY.  Στην αρχή το προχωρούσα παράλληλα με το «ΚΙΛΚΙΣ», αλλά διεπίστωσα ότι αυτό ήταν δύσκολο και με αποσυντόνιζε. Έτσι αποφάσισα να τελειώσω πρώτα το «ΚΙΛΚΙΣ» και στην συνέχεια να ασχοληθώ με αυτό. Πράγματι άρχισα να προχωρώ την «ναυπήγηση» στις αρχές του 2016, βγάζοντας τις σχετικές φωτογραφίες, που θα δείτε πιο κάτω. Δυστυχώς η απώλεια της συζύγου μου, τον Μάιο του 2016, άλλαξε τελείως την ζωή μου και φυσικά επηρέασε αρνητικά και την μοντελιστική μου δραστηριότητα. Όμως η ζωή συνεχίζεται και μετά από αυτή την μεγάλη αρνητική περίοδο επανέρχομαι για να τελειώσω αυτό , που είχα αρχίσει το 2013. Το μοντέλο αυτό κατασκευάζεται προς τιμήν του καπετάν Δημήτρη (πατέρα του φίλου μου καπετάνιου, για τον οποίο κατασκευάζω το μοντέλο). Ο καπετάν Δημήτρης είναι αυτός που μου είχε δώσει πολλή βοήθεια στην κατασκευή του «ΚΙΛΚΙΣ», του οπoίου υπήρξε συχνός επισκέπτης. (Από τους πρώτους κατοίκους του Περάματος). Δυστυχώς ο καπετάν Δημήτρης δεν θα το δει τελειωμένο, γιατί έφυγε και αυτός σε ηλικία 107 ετών.
Οι πιο κάτω φωτογραφίες δείχνου την μέχρι τώρα εργασία.   
[attachthumb=1] [attachthumb=2] Το κατάστρωμα με τα ανοίγματα των αμπαριών.

[attachthumb=3] [attachthumb=4] Αρχή κατασκευής της γέφυρας και των καλυμμάτων των αμπαριών.

[attachthumb=5] [attachthumb=6] Κάτοψη και πλαγία όψη, με αρχή κατασκευής γερανών.

[attachthumb=7] [attachthumb=8] Τοποθέτηση καλυμμάτων στα αμπάρια, Πρόκειται για ένα χαρτί, που χρησιμοποιούν τα ανθοπωλεία. Στρώθηκε και βερνικώθηκε με ματ βερνίκι.
Τίτλος: Απ: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: Tango-Echo στις Ιανουάριος 25, 2018, 11:34:46 πμ
Καλή επάνοδο κε Κυβερνήτα! Μας έλειψαν οι κατασκευές σου Παναγιώτη!
Τίτλος: Απ: LIBERTY 1/96
Αποστολή από: PANAGIOTIS στις Ιανουάριος 25, 2018, 07:44:19 μμ
Καί σε μένα, Γιώργο, έλειψε η επικοινωνία μας.
Τώρα η συνέχεια της μέχρι τώρα κατασκευής.
[attachthumb=1] [attachthumb=2] Όπως έχουμε πεί, πρόκειται για ΚΙΤ. Όμως η ποιότητα είναι αθλία. Στην παλάμη μου τα κομμάτια των μηχανισμών των γερανών ακατέργαστα. Κακοχυμένα με πολλά ξέφτια, ήθελαν πολλή επεξεργασία για να δώσουν το αποτέλεσμα, που φαίνεται στην δεύτερη φωτογραφία.
[attachthumb=3] [attachthumb=4] Εδώ φαίνεται η ιδιοκατασκευή του εργάτη της άγκυρας. Αυτό, που υπήρχε στο ΚΙΤ, ήταν απαράδεκτο και δεν είχε καμία σχέση με την πραγματικότητα. Αυτή ήταν η τελευταία κατασκευή, που έγινε το πρωί κάποιας Κυριακής λίγη ώρα προτού διαπιστώσω τον θάνατο της γυναίκας μου. Έκτοτε και για πολύ χρόνο δεν είχα πιά όρεξη για μοντελισμό. Ακολουθούν οι φωτογραφίες, μετά την επανέναρξη της κατασκευής (Νοέμβριος του 2018).
[attachthumb=5] [attachthumb=6] Το συγκρότημα της γέφυρας (ατελές ακόμη), με το φουγάρο και το σήμα, πάνω σ'αυτό, σύμφωνα με την επιθυμία του "πλοιοκτήτη", καθώς και η άνω εξωτερική γέφυρα (ιδιοκατασκευή).
[attachthumb=7] Μέρος του μπροστινού καταστρώματος με τα αμπάρια και τους ιστούς των γερανών, υπό κατασκευήν.
Αυτή έιναι η σημερινή κατάσταση του μοντέλου. Όταν θα έχω κάτι νέο να δείξω, θα επανέλθω.